• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem med Chromecast

Niclas & Pia

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Jag har problem att få igång chromecasten via telefon eller platta till TVn i husbilen. När denna mojäng införskaffades testade jag den först i husbilen och fick allt att fungera. Nu i vinter har den använts inne i huset utan problem. När jag nu har tagit med den ut igen får jag inte till det riktigt. Får upp bilden på tv som vanligt men kommer liksom inte till det.. kommer till nåt som heter konfigurera men den hittar inte nåt nätverk ??... vi har i husbilen idag tillgång till 2 mobiler 2 plattor (Android) och en dator(W10) om den infon kan hjälpa till att lösa mysteriet

Har för mig att jag bara kopplade ihop telefonen och chromcasten enkelt första gången

//Niclas

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025
Sv: Problem med Chromecast

Har du inte haft Chromecast i ett nätverk på en router i huset??

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Och har du startat upp wifi't i husbilen?
Byter du wifi måste chromecast'en konfigureras till det nya wifi't.

Niclas & Pia

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Har försökt ställa mobilen i läge mobil hotspot...hade för mig att det var så jag gjorde förra året...men det verkar inte fungera

Niclas & Pia

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Det verkar vara just här: när man skall konfigurera, det skiter sig. Får försöka igen ikväll och se om jag får till det.

Har för mig att den säger :hittar inget nätverk ... Hur skall jag ställa telefonen i för läge? Tillåt internetdelning ?

//Niclas

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Ifall du inte har ett eget wifi i husbilen så behöver du typ 2st mobiler eller plattor.

Den ena delar ut en hotspot, internetdelning.
Den andra styr du med vad du vill se/göra.

Denna filmsnutt kanske kan hjälpa dej på traven.
Men jag skulle rekommendera ett eget wifi i husbilen, så mycket enklare.

[YOUTUBE]gDfHOyACKxo[/YOUTUBE]

F

F.d. 29603

Guest

Återställ chromecasten genom att hålla inne den lilla knappen tills lampan har blinkat färdigt. Konfigurera sedan om den igen så bör det funka. Internetdelning skall vara på på den enheten som kommer att agera wifi hotspot.
Mvh. Mathias

Toppen