Hej
De har kopplat det som det ser ut på sidan 14 eller 15. Men den Kabeln som är extra mellan B1 och B2 ( se bild 2) gör väl att skiljereläet blir förbikopplat och vid start går stora strömmar från bodelsbatteriet.
Mvh Klas Nilsson
Kopplar man som i manualen behöver man inte koppla förbi reläet. Reläet sluter när D+ aktiveras (motorn startar) och det är samma signal som startar boostern. Booster och relä skall sitta i serie med varandra. Det finns ju ett annat sätt att koppla in boostern som står beskrivet tidigare i manualen. Det består i att man helt tar bort reläet. Schemorna på sidan 14 och 15 är för de tillfällen när man inte kan ta bort reläet. Reläet har ju samma funktion som boostern, nämligen att förse bodelsbatterierna med laddström. Antagligen har man försökt göra detta genom att bygla reläet, som jag antar är det man skymtar till höger. Litet svårt att se från dina bilder. Man skulle behöva se litet mer.
Inga strömmar mellan bilbatteri och bodelsbatteri kan bli högre än vad boostern släpper igenom. Det är ju den som reglerar laddningen av bodelens batterier. Se det som en vanlig batteriladdare som drivs av bilen batteri. Är det en MT-LB25 så är det max 25A och det måste kablaget klara om det är rätt dimensionerat.
Men av bild 1 att döma så har du haft väldigt höga strömmar som har börjat smälta isoleringen på kablaget. Inte bra! Kan leda till brand i värsta fall. Så någonstans är något kopplat som gör att det blir för höga strömmar. Men tydligen inte så höga att säkringarna går.
Kontrollera kabeldragningen noggrant och kontrollera att kablarna har rätt grovlek. Plus från bilbatteriet skall gå direkt till booster. Plus från bodelsbatteriet skall också gå direkt till booster om man kan ta bort reläet. Kan man inte ta bort reläet så skall reläets anslutning för
bilbatteriet dras till boosterns utgång för bodelens batteri. Förutom detta, som är det grova kablaget, så får man kolla sensekablarna och D+. Gör man som på sidan 14/15 så lägg märke till den lilla byglingen på boostern uppe till vänster i schemat. Det är den som gör att batteriladdaren (230V) kan ladda bilbatteriet bakvägen genom boostern.
MVH
Hans