• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

problem med antenn i iphone4

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Hej

krossade framrutan på min iphone4 i våras och när vi var på hästmässan i falsterbo så sålde de nya rutor till iphone där, färgglada nya sidor. Baksidan på iphone är ju lätt att byta men inte framsidan.

Jag funderade på hur jag skulle göra och beslutade att byta framrutan, risk för att det skulle spricka mer och att fukt skulle komma in var överhängande enligt säljaren.

Att mina nya sidor är räda är egentligen ovidkommande men det blir ett faktum om jag skulle skicka in telefonen på lagning till operatören.

Till saken....efter att jag bytte rutorna så åkte vi på semester och jag upplevde redan där dålig mottagning men tänkte det var vårt tyska internet som var kass. och att mottagningen där var dålig.

Problemen fortsatte och de problem som finns är följande:

-Dålig täckning 1 plupp är oftast tänd eller "ingen service"

-Har jag bra täckning så bryts ändå samtalet om jag förflyttar mig eller om jag håller telefonen med hela handen

-Ruta poppar upp att jag måste slå på dataroaming för att kunnan använda internet. Då även om 3G lyser.

-wifi fungerar dåligt även om mottagningen ser ut att vara god. (testar då vårt snabba hemma)

- problem att skicka sms och mms

-Hat provat att starta om "reeboota" massor av ggr.

min egen diagnos på telefonen är att antennen är trasig och att detta skett när de bytte skal.

Min fråga är om det är någon som har erfarenhet av att laga antennen eller byta ut den på en iphone4??. (givetvis låter man någon yrkeskunnig göra detta)

Hälsningar
Lovisa:)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: problem med antenn i iphone4

Som du säkert redan känner till är det själva metallsargen runt telefonen som är antenn. På vissa telefoner försämras mottagningen om man håller handen över skarven i nedre vänstra hörnet.

I ditt fall verkar problemet vara större, det verkar som om felet uppstod i samband med byte av skärmen?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tipper det er koblingen mellom elektroniken og metalramen som er skadet / ej kopplad.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Är det sämre än original så är den ju kass för min är ju "hel" men sitter i vardagsrummet och när jag nu skriver detta så slocknade både wifi och antennen .... Väntar på nya Galaxie 2 som kommer vid årsskiftet om jag inte får ordning på den .... Trivs annars med den.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är det sämre än original så är den ju kass för min är ju "hel" men sitter i vardagsrummet och när jag nu skriver detta så slocknade både wifi och antennen .... Väntar på nya Galaxie 2 som kommer vid årsskiftet om jag inte får ordning på den .... Trivs annars med den.

....eller iPhone 5 som presenteras nästa vecka!

Det är sällan som iPhoneanvändare byter ner sig.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag hade iPhone 4 några dagar men bytte upp mig till en Samsung Gio för jag tyckte iPhonen såg så bräcklig och ömtålig ut!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hade iPhone 4 några dagar men bytte upp mig till en Samsung Gio för jag tyckte iPhonen såg så bräcklig och ömtålig ut!

Jappe

Jag har testat Gion under några dagar och det är faktiskt en riktigt bra telefon. Skärmen är väl kanske i minsta laget men priset, 1290 kr utan bindning eller låsning är suveränt.

Det finns ingen anledning att köpa en annan Androidlur än Gio för 4- till 6-tusen enbart för att få en större skärm.

PS! Hur långt har du kommit nu Jappe?

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Yes. Det verkar som att problemet uppstod vid mitt skärmbyte. Visste faktiskt inte att själva metallsargen är antennen. Trodde att antennen var på insidan på ena sidan eller liknande.

Knarrevik: vet du vad femman har för nya finesser?

Jag får nog ändå skicka in denna för antennbyte och allmän felsökning. Finns inget alternativ att byta ner sig :) gillar min iphone :)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Knarrevik: vet du vad femman har för nya finesser?

Det ryktas om bättre kamera, större internminne, större skärm, röststyrning m.m.

Jag hade även hoppats på en nyutvecklad inbyggd navigering motsvarande Google Navigation men den kanske dröjer. Vi får se på tisdag!

F

F.d. 25168

Guest

Apple har aldrig indrömmet antenneproblerne på iphone4, alligevel har de lavet iphone4s med dobbeltantenner !

Så der har nok väret et problem med iphone4

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Apple har aldrig indrömmet antenneproblerne på iphone4, alligevel har de lavet iphone4s med dobbeltantenner !

Så der har nok väret et problem med iphone4

Jag har aldrig märkt av problem med antennen, och jag vet ingen i min bekantskapskrets som har haft problem med detta heller!

Tydligen har Apple delat upp antennen så att en sänder och en tar emot, till vilken nytta vet jag inte.

Toppen