Hej!
Jag har blivit frustrerad på min husbil.
Lämnat in bilen för kamremsbyte samt att kopplingspedalen gick i botten. Bärgad till verkstad. Byte av kopplings cylinder och slavsylder. När man hämtar bilen är bilbatteriet tomt. Vi får starta med boster. Köpte nytt batteri fast det bara va 2 år gammalt. Frid och fröjd tänkte jag. Åker till norra Finland men vad händer bil skrället dör. Bärgad till Fiat i Sundsvall står ett par dagar på verkstads parkeringen. Upps bilen startar in på verkstan hittar inga fel. Åker vidare stannar igen ovan Örnsköldsvik. Bärgad till Umeå. Bytte bränsle filter. Åker vidare kommer 70 mil innan jag svänger av och ska tanka. Startar inte, står då ivägen på macken. Lägger i 1 ans växel och ska flytta bilen på det viset hoppar igång. Vi åker ca 2mi di vi ska vi ska.
Vi är där 3 vevkor startar bilen var 3e dag får gå 30min funkar har i medel i tanken ifall det skulle vara nåt med det. Troll i bilen tänker jag. Resan hem va inte kul. Vi tänker så att vi stänger inte av bilen utan tankar med bilen på och kör ca 70 mil till Umeå dom va bra på denna verkstan. Såver över utanför verkstan på natten. Bilen startar på morgonen och tänker vi åker vidare. Kommer till Sundsvall över bron stannar bilen rullar ner för bron ställer oss vid sidan och funderar. Nä vill inte in till den Fiat verkstan, vi avvaktar ca 20 min. Testar bilen startar åker ner till Söderhamn allt ok. Mellan Söderhamn och Gävle stannar bilen 3ggr på enkel fil och blockerar trafiken pust jobbigt glider ner i kanten så trafiken kommer förbi. Vi väntar ett tag jag är nu väldigt frustrerad. Bilen startar kommer ner till Uppsala med några stopp bättre väg att stanna på. Stannar igen mellan Uppsala och Enköping på enkel fil igen. Jag kokar. Kommer nästan hem till Enköping men 3km hemmifrån går det inte längre. Grannen bogserade hem oss.
Bärgar den till verkstan. Dom grottade ner sig i bilen och hittade att det va ett relä till bränsle systemet. Fixat frid och fröjd igen. Vi testar bilen till Sandviken funkade bra man blir glad av att felet är avklarat. När vi åker hem så kommer lampan motorfel tryckgivare partikelfilter och det problemet lever vi med byter givare vargen säsong sen den va ny. Men nu gick motorn ner i varv. Vi tog oss hemma iallafall nu har jag bytt givare och felet kommer bara till baka. Gått igenom alla jord kablar satt dit nya från batteri till kaross och motor och kaross. Men felen dyker upp ändå. Har så jag kan släcka koder. Alla kontakter är genomgångna upp smorda med kontakt spray. Idag ledsnade jag och vill veta om ni därute har nåt mer jag kan fixa själv. Har lagt ut över 50 000kr på bilen i sommras.
Är så himla trött på bilen och ingen vet vad det kan vara för fel.
Fiat Ducato 2012 130 multi jet 9500mil ska dom inte hålla längre.
Funderar tändstickor,
Jag har blivit frustrerad på min husbil.
Lämnat in bilen för kamremsbyte samt att kopplingspedalen gick i botten. Bärgad till verkstad. Byte av kopplings cylinder och slavsylder. När man hämtar bilen är bilbatteriet tomt. Vi får starta med boster. Köpte nytt batteri fast det bara va 2 år gammalt. Frid och fröjd tänkte jag. Åker till norra Finland men vad händer bil skrället dör. Bärgad till Fiat i Sundsvall står ett par dagar på verkstads parkeringen. Upps bilen startar in på verkstan hittar inga fel. Åker vidare stannar igen ovan Örnsköldsvik. Bärgad till Umeå. Bytte bränsle filter. Åker vidare kommer 70 mil innan jag svänger av och ska tanka. Startar inte, står då ivägen på macken. Lägger i 1 ans växel och ska flytta bilen på det viset hoppar igång. Vi åker ca 2mi di vi ska vi ska.
Vi är där 3 vevkor startar bilen var 3e dag får gå 30min funkar har i medel i tanken ifall det skulle vara nåt med det. Troll i bilen tänker jag. Resan hem va inte kul. Vi tänker så att vi stänger inte av bilen utan tankar med bilen på och kör ca 70 mil till Umeå dom va bra på denna verkstan. Såver över utanför verkstan på natten. Bilen startar på morgonen och tänker vi åker vidare. Kommer till Sundsvall över bron stannar bilen rullar ner för bron ställer oss vid sidan och funderar. Nä vill inte in till den Fiat verkstan, vi avvaktar ca 20 min. Testar bilen startar åker ner till Söderhamn allt ok. Mellan Söderhamn och Gävle stannar bilen 3ggr på enkel fil och blockerar trafiken pust jobbigt glider ner i kanten så trafiken kommer förbi. Vi väntar ett tag jag är nu väldigt frustrerad. Bilen startar kommer ner till Uppsala med några stopp bättre väg att stanna på. Stannar igen mellan Uppsala och Enköping på enkel fil igen. Jag kokar. Kommer nästan hem till Enköping men 3km hemmifrån går det inte längre. Grannen bogserade hem oss.
Bärgar den till verkstan. Dom grottade ner sig i bilen och hittade att det va ett relä till bränsle systemet. Fixat frid och fröjd igen. Vi testar bilen till Sandviken funkade bra man blir glad av att felet är avklarat. När vi åker hem så kommer lampan motorfel tryckgivare partikelfilter och det problemet lever vi med byter givare vargen säsong sen den va ny. Men nu gick motorn ner i varv. Vi tog oss hemma iallafall nu har jag bytt givare och felet kommer bara till baka. Gått igenom alla jord kablar satt dit nya från batteri till kaross och motor och kaross. Men felen dyker upp ändå. Har så jag kan släcka koder. Alla kontakter är genomgångna upp smorda med kontakt spray. Idag ledsnade jag och vill veta om ni därute har nåt mer jag kan fixa själv. Har lagt ut över 50 000kr på bilen i sommras.
Är så himla trött på bilen och ingen vet vad det kan vara för fel.
Fiat Ducato 2012 130 multi jet 9500mil ska dom inte hålla längre.
Funderar tändstickor,