• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Problem Dethleffs XLI 2012

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2025
Köpte en Dethleffs XLI 2012 förra våren och trivs bra med den. Emellertid är det några saker som bekymrar mig(förutom den dåliga lastvikten):
1. Bilen går inte att tanka fullt!!! Slangen slår ifrån när tanken inte är i närheten att vara full. Fortsätter man att småfylla för att fylla upp mer har bilen 2 ggr reagerat med att inte vilja starta. Detta problem är tyvärr kombinerat med att nivåmätaren på instrumentbrädan inte visar korrekt nivå. Har någon annan stött på detta problem? Någon som har en idé om en lösning?
2. Irriterande problem är också att handbromsen och spaken att vrida stolen konkurrerar om utrymmet vänster om förarstolen. Detta skapar problem för mig vid dragläge i backe. Det var mycket jobbigt när vi passerade Alperna i höstas. Är det någon som har erfarenhet av hill-holder? Pris? Annan lösning?

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025
Sv: Problem Dethleffs XLI 2012

Det var hill holder på lastbilen jag körde innan, fungerade hur bra som helst.
En annan variant är den elektriska handbromsen som Bossings säljer
Rolf

F

F.d. 58541

Guest
Sv: Problem Dethleffs XLI 2012

Till handbromsen finns en ombyggnadssats som din leverantör av husbilen borde ha fått och monterat utan kostnad.
/Bosse

Toppen