• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem att fylla LPG i Spanien.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Idag skulle vi för första gången fylla vår fasta LPG-flaska på Repsol, men det blev ett stort NO, NO!

Killen på macken sa att det var förbjudet i Spanien. Att bolaget riskerade böter och han själv skulle få ställa sig den redan långa kön av arbetssökande i Spanien.

Mot bakgrund av att Repsol eventuellt skulle komma på ekonomiskt obestånd och en kär familjefar och försörjare av sex barn, fru, svärföräldrar och en gammal mor skulle bli arbetslös, så stängde jag gasluckan, tackade och körde vidare.

Vad finns det för erfarenheter från er andra som kör runt här i Spanien med LPG-flaskor? Har läst triumferande rapporter från t.ex. SirMcLain, där han lite skrytsamt berättar om sina fulla gasflaskor. :)

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Problem att fylla LPG i Spanien.

Nu sanningens ögonblick.

Lite skrytsamt skrev jag tidigare, "... med fulla gastankar."

Sant, men inte helt sant.

Precis som Hasse föreslår, var det en annan HBK-granne som föreslog. Betala deposition till gaskillen och få en till spansk flaska....

Idag kom gaskillen, betalade 30 Euro mot kvitto och fick en reservflaska, som sedan kan återlämnas och vi får då våra 30 Euros tillbaka.

Att vår LPG-flaska är lika tom idag som den var igår behöver vi inte prata mer om.

Bra system och Carola ha nu fått veta att nu behöver hon inte spara på gas längre, tvärtom...... Men för helvete gör inte av med elen!! Den är dyr! :twitcy:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Problem att fylla LPG i Spanien.

Kan detta verkligen stämma?

Screenshot_2015-02-15-15-40-04.jpg

Är det så ont om gasoltankningsstationer i Spanien jämfört med exempelvis Frankrike och Tyskland eller har jag gjort något fel vid nedladdningen i Locus?
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Problem att fylla LPG i Spanien.

Kan detta verkligen stämma?

Visa bilaga 95626

Är det så ont om gasoltankningsstationer i Spanien jämfört med exempelvis Frankrike och Tyskland eller har jag gjort något fel vid nedladdningen i Locus?

Nej, verkar alltför få - om vi nu har samma källa. Jag har hämtat från myLPG.eu:

Screenshot_2015-02-15-16-31-39.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Problem att fylla LPG i Spanien.

Ursäkta att jag avviker från tråden. Jag ser på din bild att du har en massa pluppar i Marocko??? Finns det LPG där?. Kollade mylpg:s hemsida och där var inte Marocko med.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Problem att fylla LPG i Spanien.

Sorry, jag vet inte utan att ha undersökt.
Har bara laddat ner platserna från myLPG pang bom och installerat i Locus Pro.
Ska kolla upp det ...
 
Toppen