Hej, tog dom 1675:- utan att hitta felet. Det betyder ju att ju mindre man kan destå lättare är det att slippa undan problem, man säger bara att man inte kan och tar skapligt betalt ändå. Har man bilen inlämnad på en firma som är specialister på just de fordonen så skall de väl kunna laga alla fel särskilt om felet finns hela tiden och inte kommer smygande och är borta i långa stunder för då är det lite bekymmersamt...
Men det jag tänkte mest på är att när bilen står inkopplad på 230V så funkar 12V systemet. Det som vore intressant att veta då är om 12V systemet verkligen går på batteriet och laddas samtidigt, för det kan ju också vara så att laddaren funkar som en 230/12V trafo och försörjer 12V systemet, och batteriet fortfarande är bortkopplat från systemet.
En test kan vara att lossa batteripolerna och se om systemet har fungerande 12V när bilen är inkopplad på 230V med bobatteriet/batterierna bortkopplade. Beror lite på batteriladdarens konstruktion.
-Antingen finns det 12V i systemet för att laddaren ger ut 12V utan batteriavkänning, så det är laddaren ensam som ger 12V i bodelen utan hjälp av batteriet.
-Eller laddaren ger inte 12V utan att känna av batteriet, då är det hela lite mysko och borde bero på något relä/fel eller liknande.
-Man kan ju också koppla in bilen på 230V och då bör ju spänningen efter ett tag ligga på över 13.5V både om man mäter direkt på bobatteriet och någonstans i bodelens 12V system, och då vet man ju att det ändå hänger samman på något sätt.
-Eller också är det något annat fel

, det gäller bara att hitta det utan att ge upp.
M.v.h. JANKRO.