• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

privat uthyrning?

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Är det någon som har provat att hyra ut sin husbil.Privat alltså. Vad ska jag tänka på?
I dessa tider med högre priser på bränslet, kan det vara gôtt att få in några kronor när bilen ej används av oss.

ha det.................:music-icon:

F

F.d. 25038

Guest
Sv: privat uthyrning?

Hej känt folk e aldrig fel samt nån slags referenser för att slippa få bilen söndersupenslagen under fotbollsvm är väl ingen hit eller favoritscenario
gå runt bil kolla ev skador före o efter uthyrningtillfälle är också smart
en lista över utrustning bra en hyfsad deposition som återlämnas vid felfri bil
också bra kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller så du slipper betala nån annans skador kommer inte på nåt mer just nu (hur göra vid eventuellt
haverie i tex spanien vem betalar ?)

F

F.d. 6238

Guest

Ett Tips är väl att Du ringer till en Firma som HYR UT Husbilar å lossas att Du är intressent.
Sedan kan Du ställa massa frågor och eventuellt be att dom skickar "hyresvillkoren" till Dig.

Finns säkert flera saker Du kan kolla men, LYCKA TILL, / Kurt.

F

F.d. 53498

Guest

Vår bilär värd ca 750000 kr. Om jag hyr ut den privat och inte får tillbaka den är det enligt alla försökringsbolag ingen stöld. Det innebär att ingen stöldförsäkring gäller. Brottet den som inte lämmnar tillbaka är olovligt förfogande, det har du ingen försäkring mot. Fundera några gånger till och ställ frågan till ditt försäkringsbolag.
Jag misstror inte folk i allmänhet men den investiering jag och hustru gjort i vår bil vill jag inte riskera på något sätt.

plastpelle

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2026

jag har hyrt ut husbilar det största problemet var när jag hyrde till långtiduthyrning det hände två gånger att inte fick betalt onär jag till slut fick tag på husbilen så var den så skiten å äcklig att jag spydde andra var det en bekants bekant sen hände det att en blev stulen i italien odå fick man säga att den var utlånade det var mitt på dagen vid en badplats två flicor med två barn i badkläder som tur var hade jag köpt en körvidare försäkring på skandia så det löste sig lyckligt för flickorna dom fick en hotell o en husbil från tyskland men det tog lite tid att få ut pengarna från skandia det gjorde att vi inte vågade åka till italien förrän i höstast hör av dig Gaisarnom du har frågor för dom bästa kunderna som jag hade var folk i vår egen ålder och det var alltid inga problem med dom Per

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Tack för dessa varningens ord. Väljer att INTE hyra ut till okända personer.

ha det.....................:music-icon:

Toppen