• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Information Prisuppgift och vår prismodell

I detta inlägg ska jag försöka förklara hur vi sätter priset för en plats.
En enkel uppgift kanske någon tänker men det är inte alls så enkelt i vissa fall.
Därför har vi tänkt ut och arbetat fram en prismodell som vi försöker använda konsekvent.

prisuppgift.PNG

1 = Pris och datumet priset blev inlagt
2 = Kommentarer angående priset, "Priskommentarer" som vi kallar dem internt


  • Högsäsongspris är det vi anger som pris, lågsäsongspris kompletterar vi med i priskommentaren.
  • Priset beräknas på två personer, är ni fler i husbilen kan det alltså bli ett annat pris än vad vi angett.
  • Turistskatt är inbakat i priset när det är aktuellt och vi känner till den.
  • Priset för platsen är exklusive tillval, tillkommer avgifter för el, vatten, etc, så specificerar vi det i priskommentaren.
  • När en plats har flera områden med olika prisnivåer skriver vi det billigaste priset i fältet för pris och kompletterar i priskommentaren.
  • Timtaxa, gäller främst parkeringar, här sätter vi priset till vad det kostar att stå på platsen mellan 16:00-10:00 en vardag. Det innebär att priset kan bli ett helt annat för just dig, men vi admins har något att hålla oss till. För dessa platser försöker vi vara tydliga med att ange timtaxan och tiderna den gäller.
  • I priskommentaren anger vi också vilka betalningmetoder som är aktuella.
Ett par exempel:
Om en plats kostar 150 kr, el kostar 50 kr och är valfri att använda, tömning och vatten är gratis så kommer det att se ut så här i detaljvyn:
Pris: 150 SEK 2021-05-11
El 50 kr, övrig service ingår.

Om elen inte varit frivillig att köpa till hade det kanske sett ut så här istället
Pris: 200 SEK 2021-05-11
Tillgänglig service ingår
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen