• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Priser o villkor vinterförvaring husbil?

F

F.d. 25038

Guest
Satt på kammaren igår o funderade på vad det kostade å ha bilen inomhus,
om man kunde komma å gå som man ville"meka o justera" eller att bilen skulle
in ett visst datum o ut ett annat,för det kostar väl olika beroede på tillgång
och efterfråga.

Häls Mikael o Carina

ps kul att veta hur många som har bilen ute eller under tak när bilen
ej brukas alltså utan v däck

läs nu inte bara utan svara också!
 
Senast redigerad av en moderator:
Lösning
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Vi har hyrt in oss i en stor torr maskinhall under 2 år. Kostnad 3.200!! okt-april. Efter förra årets dåliga vinter bestämde vi oss för att ha den ute på gården i vinter. Det har vi inte ångrat för vi använder den hela tiden om det inte är vinterväg. Nu har vi bestämt att slita ut sommardäcken sedan blir det dubbfritt året om. Vi har en liten fläkt på i bilen samt vintertäcket på hytten när det är minus.

Det är underbart att kunna använda husbilen hela året!

Hälsningar från Onsala

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Vi har en utomhusplats, där vi köpt husbilen, som är hundbevakad. 3000:-/år. En liten nackdel är att vi måste rätta oss efter öppettiderna men det har funkat bra än så länge. Sommartid är det öppet alla dagar i veckan. Tror att det finns lediga platser. / Jeanette
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Biggen står under tak i en stor lokal under en mack utanför Örkelljunga, har ström till den och det kostar 1600 kr och man får ha den där under perioden sept - april om man vill. Vi har den kortare tid men det blir inte billigare för det.
Där finns stor tvätthall och verkstad och detta har vi tillgång till om vi vill, men det kostar någon liten summa..vad kommer jag inte riktigt ihåg.
HAn som äger stället tvättar husbilen när den ställs in och åter en gång innan vi tar ut den, bara vi meddelar i hyfsad tid vilket datum vi vill ta ut bilen.

Den har även fått sig en Hbk kompis som står bredvid såg vi när vi satte in Biggen :)

Och idag tror jag att jag såg Staffan och Jeanetts bil när vi var på Provia inne i Hbg, såg Hbk-märkena o numret och kommer jag ihåg rätt så var det deras.

//Agneta
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Vi har hyrt in oss i en stor torr maskinhall under 2 år. Kostnad 3.200!! okt-april. Efter förra årets dåliga vinter bestämde vi oss för att ha den ute på gården i vinter. Det har vi inte ångrat för vi använder den hela tiden om det inte är vinterväg. Nu har vi bestämt att slita ut sommardäcken sedan blir det dubbfritt året om. Vi har en liten fläkt på i bilen samt vintertäcket på hytten när det är minus.

Det är underbart att kunna använda husbilen hela året!

Hälsningar från Onsala
 
Lösning
F

F.d. 2061

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hej,vi har vår husbil i en carport med ström och elmätare mot betalning f.n.1kr./kwh hos ett företag söder om Gävle som hyr ut till båt,husvagn,husbilsägare.Och vi använder torrboll,en inne i husbilen,och en till i husbilsgaraget. Det är ett måste,luftfuktigheten varierar vid olika temperaturer vilket i sej skapar fukt! Att hyra här funkar helt suveränt,ägarna är mkt. hjälpsamma,här finns färskvatten,möjlighet till tvätt av campingfordonet,snöröjning finns,alltid parkeringshjälp till hallarna för vinterförvaring,vi "kommer å går som vi vill" under kontroll,den privata bilen står på husbilsplatsen vid resa, området är inhägnat,asfalterat,det finns sensorbelysning, ägarna bor på området,för detta bet. vi 1875:- inkl. moms! Per år! Ja just det,det finns smultronställen! Försäkringsbolaget, T.H. hade inget att anmärka på! För alla småtjyvars verksamhet lämnar jag ingen adress.
 
Senast redigerad av en moderator:

Lundhagen

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1307
Medlemskap
2024
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hej, våran pärla står i ett lider några km. från hemmet. Det är första vintern vi är husbilsägare så vi får väl prova oss fram. Vi pröjsar 1000:- och kommer å går som vi vill. Drömmen är nog att ha en egen hall på tomten.
/Tommy&Inga-Marie
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Eller bara ha bilen å glida nerigenom när det börjar snöa å blåsa!
Hälsn Mikael o Carina

ps som dröm
 
Senast redigerad av en moderator:

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

När jag skaffade en husbil förra våren så lät jag den stå framför huset i väntan på att husbilsplatsen bredvid mitt garage skulle göras klar. Inga problem alls. Det var ju bara till att gräva ut lite och sedan använda den upptagna matjorden till att fylla ut diverse saker och ting i trädgården. Hela sommaren gick och när det så blev dags att verkställa husbilsplatsen fick jag en mindre chock. Förrådet av matjord visade sig i stället vara ett förråd av stenbumlingar !!!! Efter många om och men löste det sig till slut. Dock till en kostnad som jag inte alls hade räknat med. Dessutom så var stenarna så stora att när de togs bort så höll grannens häck höll på att rasa ner i hålet efter dem. Nu är dock allt till belåtenhet. Husbilen står bredvid huset och jag kan när som helst gå in i den. Jag försöker alltid att ha ett budskap med i mina inlägg. Mitt budskap i detta inlägg riktar sig till dem som skaffat en husbil men inte ordnat med dess parkering och förvaring. GÖR DET OMEDELBART ! Då slipper ni de överraskningar som jag fick vara med om. Så.... Nu visar jag den bildserie som ligger till grund för mitt inlägg. Bild 1 visar vad som döljde sig under slänten och som fick grävaren att avbryta sitt arbete och tillkalla ytterligare förstärkning. Resten av bildserien visar hur det hela löste sig och hur det ser ut idag. Sista bilden låter jag Rimoren göra sin månatliga luftning....... Tänk bara på att man måste kontakta såväl granne som byggnadsnämnd innan man börjar med husbilsplatsen som denna.

Picture070910 013.jpg

Picture0701017 001.jpg

Picture0701017 003.jpg

Picture0701017 008.jpg

Picture0701024 001.jpg

Picture0701101 003X.jpg

Picture0701221 011.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Fy f-n vilket jobb ni lagt ner,men det såg ut att ha blivit ett riktigt kanonbygge.Det måste kännas väldigt skönt att ha den så nära sig,själv har vi våran i en lagerhall i Lindome,men jag tittar till den minst en gång i veckan.Jag måste säga att det kliar i nerven varje gång man ser den.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Visst kliar det !!!! Senast idag hade jag ute husbilen för den månatliga rastningen och jag skulle inte ha något emot att åka mer än till tomtgränsen. Förhoppningsvis träffas vi någon gång framöver. PS. Bygget stod pall för nattens storm utan minsta problem !
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Skönt att höra,här strax söder om Kungsbacka har vi klarat oss väldigt bra,förmodligen så drog stormen mer norrut än vad SMHI förutsåg.Det har inte varit mer än en normal blåsdag här.Tänk om man skötte sitt jobb så dåligt som en del andra,undrar om man haft några kunder kvar då.
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hej

Ibland är det en fördel att bo på landet.
Vi har våran husbil i en lada mot en kostnad på 600kr pr. vintersäsong. ingen el, ingen värme.
Vi kommer sist och vill först ut, men dom senaste årens vintrar, som har gett oss mycket snö i mars, har det varit snömängden och vätan i marken som har bestämt när vi kan ta ut bilen.


Funderar allvarligt på att köpa vinterdäck till nästa säsong.
Antagligen är det bara för att jag längtar så vansinnigt till vi får vår nya bil i april.
Vill inte genomlida en sådan vinter till.:mad:

MVH
Smålänning
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hejsan Tommy - Inge-Marie,

Har läst i flera inlägg att vinterförvaring endast kostar SEK 1000, my goodness det är jättebilligt visserligen utan några fasciliteter men ändå.

Jag har sökt härnere och inom ett par mil finns det ett garage, torrt med el och möjligheterna att tvätta bilen fylla vatten osv. Pris €75 i månaden vilket jag tycker är rena rama utsugningen så husbilen får stå på våran tomt klart slut :)
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Undra varför de flesta husbilar är vita de blir ju så sketna när de står ute
nästa värre än svart med massa goa svarta ränder efter sidorna men fortsätter det så här med vintrarna blir det till å skaffa vintersulor till bilen

tack för alla svar
den dyraste uppställning jag hört om var nog 175kr kvadrat o månad +5 spänn kw
Häls Mikael o Carina
 
Inlägg
28
Kommun
Växjö
HBK-Nr
11028
Medlemskap
2024
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hej.
Jag är väl sent ute men jag lä'ste i forum på husbilsklubben att du lyckats hitta vinterförvaringsplats.
Gäller det fortfarande och kan du i så fall tipsa mig om det finns fler platser. Min husbil är ca 6,90m

Vänligen
Medlem 11028
 
F

F.d. 20515

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hej! Såg ditt inlägg om vinterförvaring i Lindome. Det var ju visserligen ett bra tag sedan du skrev, men jag tänkte höra om du hat kvar din husbil på samma ställe eller om du har något annat tips på vinterförvaring i Lindome med omnejd :) Har mina föräldrars nyinköpta husbil utanför mitt hus för tillfället, men tanken är att vi skall hyra in oss nånstans där den får det torrt i vinter.

Mvh Linda
 
F

F.d. 19172

Guest
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Hej!
Jag är också i intresserad av detsamma!
Bor i Anneberg (söder om Kungsbacka) och letar efter vi vinterförvaring till vår husbil.
Mvh Camilla
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Priser o villkor vinterförvaring husbil?

Såhär har våran husbil det på vintern, våren, sommarn och hösten när vi inte är ute och åker förstås, engångskostnad på 25-30tusen och värt varje krona.

Jag tog i lite i måtten så jag kan hysa fordon som är 9meter långa och 3,5m höga och carporten är 3,8 meter bred.

Har man plats på tomten så tycker jag absolut att man ska överväga att bygga något liknande!
 

Bilagor

  • Vinter.jpeg
    Vinter.jpeg
    2,1 MB · Visningar: 14
Toppen