• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pris på tom tysk gasolflaska?

F

F.d. 3778

Guest
Hur mycket skall man betala för en tom tysk P11 stålflaska?
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Pris på tom tysk gasolflaska?

hej tror jag fick 300 för min tomma flaska ps har en kvar.

Tråkigt slängde 2 sådana när jag inte är intresserad att åka neråt längre, kan inte ha allt liggande. Visste inte att någon ville ha denna tunga tingest, och trött på att försöka sälja och få massa dumma samtal som inte leder till affär utan bara prutande................
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14068

Guest
Sv: Pris på tom tysk gasolflaska?

Hej
Köp inte en tysk gasolflaska i Sverige Det gjorde jag. Jag hade tänkt till. En svensk full flaska som reservflaska och en tysk flaska att fylla eller byta i Tyskland så jag köpte en sådan i Kungälv för 200:- vilket var ett bra pris. Det visade sig bara att när jag kom till Tyskland var det ingen som ville ha med min flaska att göra. Jag körde från det ena stället till det andra och alla var mycket vänliga men sade att denna flaskan ville de inte byta. Det finns många olika tyska flaskor. Om ni skall till Tyskland rekommenderar jag att ni tar med en full svensk flaska så ni klarar er, sedan när ni kommer till Tyskland söker ni upp ett varuhus byggmarknad t.ex OBI där Ni kan köpa, och byta flaska till mycket bra pris
Hälsningar /Lars
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Pris på tom tysk gasolflaska?

Har samma erfarenhet av tyska gasolflaskor har köp en röd på en bygg växtfirma i södra tyskland, det står sydgas på den, vid första försöket att byta fick jag svaret vi byter bara dom gråa. Såg en firma som hade röda flaskor, nu kanske tänkte jag men ej vi byter inte det märket!!
Har flaskan kvar men fyller den vid resa till tyskland i Bergen på Rugen. Konstigt va, det är samma anslutning på alla flskor.
bättre i Svdala flskor byts bara det är P11.

hälsningar Jägarn
 
Toppen