• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Primuspannan går inte igång på gas

Jonsarn

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
42296
Medlemskap
2026
Primuspannan går inte igång på gas i vår gamla husbil. Solifer 6700 -87. Den startar men stannar efter en kort stund och triangeln tänds. Den funkar på el.

Senast ändrad:
Det visade sig att det inte går fram ström till cirkulationspumpen när man trycker start av pannan.
Jag testade med ett batteri direkt till pumpen och då funkar den, men då går istället inte pannan att starta.
Någon som vet var felet kan ligga ? När man har allt som det ska vara, så går pannan igång och går en liten stund, sen stannar den.
Det beror på att pumpen inte får någon ström. Kopplar jag däremot bort kablarna till pumpen och går direkt till ett separat batteri, så går pumpen igång, men då går inte pannan igång.

Tillbaka
Toppen