• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Premiärturen som slutade med bärgning

Ronnie 690

HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
690
Medlemskap
2027
Sv: Premiärturen som slutade med bärgning

Hej

Har haft samma problem med 12 volts drift på kylen,

Höll på i flera dagar att söka felet;

Kollade alla säkringar som jag hittade, alla hela .....

Kollada tre olika relä, lät en firma mäta upp dom, alla hela....

Kollade Lampan framtill på kylen den var hel....

Skruvade bort inspektions och kylgallren bakom kylen, mätte alla kablar 12 volt gick inte fram .....

Kollade säkringarna ännu en gång med förstoringsglas alla var hela.....

Mätte alla säkringar med mätare....En var kass!!!!!!!

Syntes inte för ögat eller med lupp.....

Hälsar Ronnie

Lycka till

F

F.d. 4879

Guest

Vad gäller den blåsta O-ringen i oljefiltret så har jag en annan teori. Till att börja med så skapar en igensatt vevhusventilation bara övertryck i motorns inre ventilation såsom vevhus och ventilkåpa, den skapar inget högt oljtryck som gör att tätningar på oljefilter mm hoppar ur. Jag misstänker att det är reduceringsventilen i oljepumpen som har hängt sig och nu släppt då det fungerar igen, frågan är bara hur länge i så fall. Oljetrycket ligger väl på ca 4kg på varv men hänger sig reduceringsventilen så går trycket lätt upp till över 10 kg och då trycks ofta O-ringen till oljefiltret ur varvid alla olja pumpas ut på backen. Det här var ett vanligt fel på de första Chrysler Voyager bilarna som hade V6 motor från Mitsubishi. Prata med Bengt-Åke Bengtsson som har firman, han är även racingförare med Lotus och kommer att förstå vad du talar om.

F

F.d. 28782

Guest

Hej säkringen för vevhusventilation började ryka och smält i sin behållare.När jag var hos en Fiatrepratör och fråga hur det kunde gå så här.Ha sa att det gå använda bilen för under sommarhalvåret spelar det ingen roll utan att kan använda bilen tills han hinner laga felet.Undrar om det stämmer bilen är en Knaus trav eller 96 med en 2,5 TDi

Toppen