• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Preemkort igen

Myren

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Säffle
HBK-Nr
18015
Medlemskap
2024
Enligt de uppgifter jag fått skall vi ha 0,65 kr i rabatt på OKQ8:s listpris. OK:s listpris kan förändras under veckan. Har det varit stora prissänkningar under veckan kan det bli billigare att tanka på OK.
På Preem har vi 1,14 kr i rabatt inkl. moms.
Nedan länkar till listpriser från OKQ8 och Preem.
Drivmedel
Listpriser Såifakort
Testade OKQ8:s kort för första gången. Den utlovade rabatten blev bara ca 30 öre jämfört med OKQ8:s pris på automatstation. Tankat Preem därefter, intressant att se om den rabatten blir lika bra som utlovat.
 
  • Gilla
Reaktioner: yfa

Stefan Nordberg

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30824
Medlemskap
2024
Nån som vet vad som gäller?
OK-medlemmar får 50 öre/liter men,
Pengarna kommer 1x/år

Hur ordnas Husbilsklubben vår rabatt och ges den vid pump eller årsvis
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Testade OKQ8:s kort för första gången. Den utlovade rabatten blev bara ca 30 öre jämfört med OKQ8:s pris på automatstation. Tankat Preem därefter, intressant att se om den rabatten blir lika bra som utlovat.
Du kan inte jämföra stationspriset med dagspriset. Ok/ÅFAOKQ8 har dagspris. ÅFA/Preem har veckopris och för ngn månad sedan så var veckopriset hos ÅFA/Preem 22:?? och pumppris 27+

Du MÅSTE lästa avtalen i annat fall så skiter det sig. Normalt så är ÅFA/Preem det billigaste men som läget är nu så gäller det att kolla.

Det spelar ingen roll vad det står på pumpen när det gäller ÅFA. Står det 30 kr litern och du har veckopris på 22 så är det Ditt veckopris som gäller.
 
Senast ändrad:

T68

HBK Medlem
Inlägg
870
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Har skickat in ansökan för någon vecka sedan. Hur lång tid brukar det ta att få kortet?
 

CGN1458

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
35523
Medlemskap
2024
Hej Jag är ny medlem som skall ansöka om drivmedels kort. Som jag förstått är det hos ÅFA man ansöker om det kort man vill ha.
Men vilka kort kan man ansöka om som privat person ? o vart anger man att man är medlem i Husbilsklubben ? så man får rätt rabatt
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Du kan söka både OK/Q8 och Preem. Läs igenom nedan länk:
 
Toppen