• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Preem Såifa

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.134
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Nu var det inte så att jag ville visa prisnivån 2019. Vi har samma rabatt i dag som 2019 på Såifa och jag ville visa den verkliga rabatten i förhållande till det angivna priset på pumpen. Med en normal marknad hade rabatten i förhållande till pumppriset varit ungefär det samma i dag.
Jag har ett OKQ8 kort också och har använt det en gång. Fick då 8 öre i rabatt på det på pumpen angivna priset. Det hade varit billigare att tanka på en Ingo-mack. Det verkar inte vara någon som har riktig koll på vad vi har för priser på OKQ8. Undrar om det beror på att rabatten där är så låg att ingen intresserat sig.
OKQ8 måste ju ha en rabattsats som ÅFA förhandlat fram, så ÅFA borde ju veta. Har vi rabatt där så är det ju viktigt (i alla fall för mig) vad den ligger på
 

Courage

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11889
Medlemskap
2024
tittade nu på hur man ansöker för Saifakort. Men de vill ha reg.bevis? varför? vi har två dieseldrivna fordon. och ingenstans på ansökningsblanketten hänvisas till husbilsklubben
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
tittade nu på hur man ansöker för Saifakort. Men de vill ha reg.bevis? varför? vi har två dieseldrivna fordon. och ingenstans på ansökningsblanketten hänvisas till husbilsklubben
Reg.bevis gäller, om jag inte minns fel, för företagskunder. När jag ansökte så skrev jag husbilsklubben och medlemsnummer under upplysningar/övrigt.
 

johfal

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
18113
Medlemskap
2025
Hej,

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får sitt kort?
(Skickade min ansökan 14/4 men inte fått något svar än)

//Johan
 

johfal

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
18113
Medlemskap
2025
Tack, då kan det dröja någon vecka till.
Man vill ju gärna komma åt så mycket rabatt som möjligt i dessa tider:)
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
För mig tog det ca 4 veckor innan jag fick kortet, det som varit lite klurigt att ta reda på priset vi får betala men idag fick jag fakturan från min första tankning i april.

Pris vid pump hos Såifa vid tankningen 25:43kr/l
Fakturans pris 24:26kr/l
Pris vid Tanka där jag brukar tanka den dagen var 25:87/l
Christer
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
det som varit lite klurigt att ta reda på priset vi får betala
Vår rabatt är 1.14kr/liter ink. moms.

Det drar du ifrån priset "Preem Evolution Diesel" som finns här, Listpriser Såifakort

Denna vecka som exempel, pris enl. länk: 23,92kr/liter ink moms - 1,14kr/liter => 22,78kr/liter (V.18, 2022)

Och denna länk leder till ett foruminlägg, som redovisar priset färdiguträknat: ÅFA/SÅIFA drivmedelspris
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Såifa håller även på att skicka ut nya kort, så det är nog ovanligt mycket arbete just nu.
Jag fick brev att nytt kort med chip är på gång, haft det med magnet tidigare
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Är det möjligt att logga in för att se saldo mm? Har testat dom olika inloggningarna på preem.se utan resultat, kan förvisso va så att mitt konto ej aktiverats än då jag fick kortet häromdagen.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Är det möjligt att logga in för att se saldo mm? Har testat dom olika inloggningarna på preem.se utan resultat, kan förvisso va så att mitt konto ej aktiverats än då jag fick kortet häromdagen.
Nej, kort från Åfa, har inget med Preem att göra, annat än det är deras drivmedel som kortet gäller för.

//Tommy
 

johfal

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
18113
Medlemskap
2025
Tack, då kan det dröja någon vecka till.
Man vill ju gärna komma åt så mycket rabatt som möjligt i dessa tider:)
Id
Hej,

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får sitt kort?
(Skickade min ansökan 14/4 men inte fått något svar än)

//Johan
Hej igen,

Fick kortet i måndags och idag(11/5) dök koderna upp i brevlåda. Tog alltså ca 1 månad.

//Johan
 

Myren

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Säffle
HBK-Nr
18015
Medlemskap
2024
Jag har under året flitigt tankat med Preem/Såifas dieselkort. Eftersom vår rabatt räknas på listpriset brukar sällan förtjänsten bli så stor. Nu har jag oftast tankat på rena Preem-mackar och pumppriset är oftast lägre än listpriserna. (vet inte om det avviker mot rena SÅIFA-anläggningar.
Dessutom har ju de vanliga mackarna olika rabattsystem, som gör att förtjänsten med ÅFA:s kort blir försumbar många gånger.
OBS! Vid min senaste tankning i november -22 blev det minus. Fakturan från ÅFA var högre än summan på kvittot på macken.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
OBS! Vid min senaste tankning i november -22 blev det minus. Fakturan från ÅFA var högre än summan på kvittot på macken.
Så är det, man måste vara prismedveten och handla med annat kort de gånger priset vid pumpen är lägre.

I februari (när Ryssland startade sin "specialoperation") då åkte priset uppåt i rask takt. Då tankade jag vid flertal tillfällen för 4-5kr mindre än pumppriset med ÅFA-kortet. Och skillnader mellan 2-3kr/l vill jag minnas som ganska vanligt.

När priset dyker på det sätt som det gjort just nu, och veckopriset är högre än pumppriset. Då får man använda sitt vanliga betalkort, har du det registrerat hos Preem får du 10öre/rabatt på pumppriset.
 
Toppen