• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Preem B0 och klardiesel igen!

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Hallå där!:bye:
Jag var i kontakt med Preem och framförde där mitt önskemål om att B0 tillhandahålls i Skåne.
Gärna i närheten till brofästet och våra färjelägen.
Som det är nu tillhandahåller Preem inte det söder om Växjö, vad jag får fram.
Önskemålet noterades, nu får vi se vad som händer. Kanske har någon varit i kontakt med dem tidigare i samma ärende.
Om flera framför önskemålet så kanske det får bättre förutsättningar.
Nu vet jag att många inte bryr sig om vad man har i tanken. En del vill ha miljövänligare.(?)
Men jag tror att det finns några som gärna har B0 i tanken när de lämnar gränsen på väg söderut. Själv tankar jag upp i Billeberga.:cool:

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Jaha se där. Och det finns på flera ställen i Skåne ser jag nu. Konstigt att jag inte fick upp det när jag sökte förra gången.
Men vad bra, då finns det i alla fall i närheten.
På Preem höll hon i alla fall med om att utbudet borde vara bättre söderut.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Är det Preem "Preem Evolution Diesel utan RME" som du letar efter?
Bara för info, så betyder "Preem Evolution Diesel utan RME" inte att dieseln är helt fossil.

Inblandning av HVO gör denna diesel fortfarande fri från RME, men är inte "B 0"

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Här i Gävle står det fortfarande B7 vid pumparna, kan ju undra varför när de påstår att det är B0 i dag.

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Här i Gävle står det fortfarande B7 vid pumparna, kan ju undra varför när de påstår att det är B0 i dag.
Jag har några gånger fått intrycket att märkningen på pumparna inte uppdateras speciellt ofta. Senast hände det idag, på Preem Hemsta. Så jag misstänker att det kan vara inaktuella uppgifter vi ser på pumpen, även om det inte skulle vara förklaringen just i denna fråga.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Som flera är inne på, så är säkert pumpen felmärkt. Skulle gå på hemsidans uppgifter.

Visar kartan på hensidan att det är ”B0”, men B7 på pumpen - så är sannolikt märkningen inte uppdaterad.

Man kan så klart även kontakta Preems kundtjänst- och dubbelkolla.

Toppen