• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Positionsljus

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Ett av positionljusen har slocknat och nu är min undran hur man byter lampa i ett sådant? Måste man kanske byta hela ljuset? Jag kan nämligen inte öppna armaturen utan att bryta upp det.

image.jpg

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025
Sv: Positionsljus

Ligger säkert en LED-lampa inbakad i armaturen, går knappast att bryta upp och ersätta lysdioden men gör ett försök innan du köper ny armatur.

Åke EP

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
7245
Medlemskap
2025

Försök ta bort lampan från baksidan. På min svänger man lampfästet 90 grader och drar ut lampan.

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Har försökt laga med en likadan. Allt ingjutet. Köpte en ny samma som Cabby.
Den på bild är kanska vanlig. Finns hos dom flesta husvagnsfirmor.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag har en sådan liggandes som jag skall kolla imorgon.
Vill du ha den är den din. (gratis)

Jag fick den av Stollen (Magnus Svantesson) som lade den på mitt bord på Husbilsdagar i High Chaparral.
Så du får tacka honom om du vill ha den.

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Normal fel på disse er brudd på ledningen just der den går inn i plasten, ikke helt umulig å fikse, men det er ikke enkelt. Begge lederne går inn i plastklossen med minimal avstand og som oftest er bruddet på begge ledere i flukt med plasten.

Toppen