• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"porslin"

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej!

Jag har sett att Biltema säljer tallrikar,glas,
koppar och lite andra prylar till köket. Är det
någon som vet hur kvaliten är? Det verkar ju
vara bra priser tycker jag.
Har också tittat på campingstolen med aluminium
stativ, burkhållare och tidningsficka. bärväska
medföljer. Kostar 169:- för 1 st. Är det någon
som har sådana, och vet om de är bra? :confused:
Tacksam för svar eller andra tipps!
 
H

hianders

Guest
Sv: "porslin"

Det är mkt prisvärt på Biltema!! Men missfärningar är svårt att undvika efter en tid, oavsett hur mkt man diskar och håller rent och var man köpt det. Men det gäller ju all melamin-porslin!!

Lycka till!
fru hianders/Inger
 
F

F.d. 6750

Guest
Sv: "porslin"

Porslin till husbil melamin kan diskas rent med Goldenprodukt LDC den rosadiskmedlet. Man kan diska med kalt vatten och får bort all fett, till och med matfärger från plast, man tar diskmedel till disken och låter stå en liten stund innan man sköljer så rent blir det!:mat:
Mvh Onerva
 

Jenny & Micke

HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Umeå
HBK-Nr
765
Medlemskap
2024
Sv: "porslin"

Vi funderar också på att inhandla glas och "porslin" på Biltema.

Det blir en tripp till Sundsvall i slutet på april.
 
F

F.d. 3201

Guest
Sv: "porslin"

Hejsan!
Efter tre och en halv månad i Spanjen och daglig användning är Biltemaporslinet fortfarande i "nyskick". Med andra ord mycket prisvärt.
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: "porslin"

Även vi har ihandlat biltemas "porslin". Vi är mycket nöjda med detta köp. Visst finns det oehört snygga melaminserviser hos vissa husbilshandlare men priset avskräcker verkligen! :(

/Per
 
F

F.d. 29792

Guest
Sv: "porslin"

Har haft biltemas Melamin servis i 4år används nästan varje helg mellan mars och november samt 4veckor på semestern och den är fortfarande lika fin. Däremot krackelerade deras vinglas ganska fort men vi kanske fick tag i en kartong med måndagsexemplar vem vet.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: "porslin"

Vi hittade vår ljusblå melaminservis (mepal) 4 djupa o 4 flata tallrikar för 50:- på loppis i Rättvik i somras. Problemet med plastglasen, bortsett från repkänsligheten, är tjockleken tycker jag, det blir varken skönt eller gott att dricka med halvcentimertjocka kanter.

2006 köpte vi 2 ljusblå vinglas, tunna och tysta, hörs inget klonk eller klirr om du typ skålar med dom. Det var innan vi hade egen husbil och det var i norra Blekinge (eller södra Småland) hos en blek frusen gammal farbror som hade en stor souvenirbutik i en lada bredvid vägen. Är det någon som vet var jag menar - nu vill jag köpa fler såna glas!!! Efterlysning till alla som bor i den trakten!

Kaffe blir godast i riktiga porslinsmuggar, vi har fyra med öron för bordet och två utan öron för mugghållarna i kabinen under färd. Våra är loppisfynd men det finns ju billiga, inte bara på IKEA. Kaffekoppar med fat är alldeles för konventionellt och borgerligt. :wink:

Tack för diskmedelstipset - vi hade problem med baconfettrester flera dar i somras!

/elisabeth
 
Toppen