• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pollentider, dammvippa hjälper!

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sitter i husbilen och väntar på att Marianne ska göra sina inköp och konstaterar att hela panelen ligger i damm. Tja, vad göra annars än att ta fram vår gamla dammvipa och börja damma av all pollen. Nu, bara 5 minuter senare har vi fått nästa ny bil på insidan, inte ett dammkorn/pollensporer, panelen skiner som solen...

Bra tips till behövande:
upload_2019-5-13_14-7-53.jpeg
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Vart försvinner pollen när du använder den, yr det inte bara om kring å faller ner igen!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vart försvinner pollen när du använder den, yr det inte bara om kring å faller ner igen!
Jag brukar öppna sidodörren och borstar av dammvipan på utsidan (i medvind, ej tvärt om) vilket samtidigt gör att den ”laddas” inför nästa svep på instrumentpanelen.

Nu har jag fått miljöhållbart-strutsfjäder-tips (bort med plast) vilket måste testas! Det känns betydligt trevligare med dammfritt, åtminstone i synfältet, när man kör ute på vägarna... Tack för tips, man kan alltid förbättra sig med användbara & miljö-hållbara prylar ;-))
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Strutsefjær kommer i dag hovedsaklig fra oppdrettere, i gamle dager holdt de på å utrydde ville strutser for å forsyne de franske cabaretene - var ikke mye annet de jentene hadde på seg enn lånte fjær.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Strutsefjær kommer i dag hovedsaklig fra oppdrettere, i gamle dager holdt de på å utrydde ville strutser for å forsyne de franske cabaretene - var ikke mye annet de jentene hadde på seg enn lånte fjær.
Wow Knut, en bättre idé, anlita en Fransk cabaret-jente som dammar av instrumentpanelen, en lösning som ger både nytta & nöje! Vågar jag föreslå idén till Marianne, med risk att få sova ute inatt?

upload_2019-5-14_18-41-58.png
 
Toppen