Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Visst ska man kolla axelvikterna, men kan man "åka dit" på dem?Lastvikt, totalvikt men glöm inte bort axelvikten.
Det kan man absolut, polisen vägen fram och bakaxel för sig, sen lägger man ihop men varken total eller enskild axel får överskridas.Visst ska man kolla axelvikterna, men kan man "åka dit" på dem?
Ok, men var hittar polisen uppgiften på vilka max axelvikter bilen får ha?Det kan man absolut, polisen vägen fram och bakaxel för sig, sen lägger man ihop men varken total eller enskild axel får överskridas.
??.... Men blir inte 2100 + 2500 kg =4600 totalt kg?Såhär ser det ut i vår bil, skylten sitter vid förardörren.
4500 totalvikt, 2100 på axel 1, 2500 på axel 2.
Visa bilaga 194777
Fiat sätter första skylten, den andra skylten sätter Alko och den tredje sätter husbilstillverkaren och det är den som gällerOk, men var hittar polisen uppgiften på vilka max axelvikter bilen får ha?
(jag har 3 st skyltar med olika viktangivelser på bilen)
Fiat sätter första skylten, den andra skylten sätter Alko och den tredje sätter husbilstillverkaren och det är den som gäller