• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Polering av vita plastytor

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Har köpt min första husbil. En Elnagh(Marlin)02
Inför påskresan som blir premiär så undrar jag om hur man bäst får upp ytan i plast ovanför hytten. Den är gråaktig.Är det någon som känner till ett bra poler/vax som hjälper, funderar annars på att ta något som jag använder på båten
Roffe/Calleinvierno:)
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Polering av vita plastytor

Kör med Biltemas båpolish som fungera mycket bra.
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Polering av vita plastytor

På din beskrivning låter det som plasten har oxiderat, då behöver du ett medel som
lyfter oxiden.

Jag försöker undvika polermedel som innehåller slipmedel.
Det bästa jag provet hitills är Autosmarts Buffer 2000. detta förutsätter att man polerar med maskin vilket alla kanske inte har tillgång till .
Även deras vax tycker jag är mycket bra och lättarbetat.


Silikonfri oxidlösare
buffer2000.jpg


Produktbeskrivning:
Buffer 2000 är en kemiskrubbing med porslinslera, vilket ger dess mycket goda lackrengörande effekt. Produkten rengör på djupet och används med fördel på lacker som är kraftigt oxiderade. Buffer 2000 tar även bort mindre repor. Produkten är anpassad för att klara av de stora problem som röda och mörka lacker kan ha med oxidation. Buffer 2000 rengör lacken på djupet och lämnar kvar en hård vaxyta på lacken.
Bruksanvisning:
Produkten bör appliceras med polermaskin.Dosering:
-Övrig information: Användningsområde:Bil, båt, husvagn, MCTyp av lack:AllaSkyddseffekt:MediumOxidborttagning:HögRepborttagning:MediumSilikon:Nej


// Pär
 
Toppen