• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Poi

F

F.d. 4754

Guest
Hej.

Jag har en fundering… Kan det vara möjligt och intressant att skapa en flik med Poi?

Under denna flik skulle man sedan kunna hitta filer till GPS:er som ex.vis Garmin (csv-format) och Tom-Tom (ov2-format). Man kan ju då också tänka sig en mapp för alla som har Garmins karta Mapsource. (Gdb-format). En annan mapp skulle kunna innehålla Poi som visas direkt i Google Earth. (klm-format). Det finns naturligtvis även andra kartor, fler filformat och GPS:er.

Under rätt flik skulle man kunna ladda upp sina egna Poi och dela med sig till andra.

Detta skulle säkert underlätta för många istället för att själv behöva konvertera filer.
Man går helt enkelt in under sitt eget GPS-märke och tittar om där kan vara några intressanta Poi-filer.

Samtidigt som jag skriver dessa rader ser jag en risk med att det kanske laddas upp dubbletter så det knakar… Man kanske i så fall behöver ha en bättre struktur och disciplin för ingen vill ha för många dubbletter och vi tänker olika när vi gör filerna.

Jag tänker nu inte bara på ställplatser. Det finns ju många ämneskategorier. Fartkameror är väl det mest kända men det finns ju apotek, stormarknader, slott... ja hur mycket som helst.

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Poi

Jag håller också med om att det vore ett bra förslag.
 
Toppen