• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POI:s i Navigon 2110 max

Chriper

HBK Intresserad
Inlägg
31
Kommun
Sunne
Hejsan
NI verkar vara duktiga på det här med GPS här i forumet så jag hoppas på hjälp.

Har just köpt en Navigon 2110 Max och har försökt att lägga in egna POI:s över Scr, FC och CC-campingar.
Jag har laddat ner filer som ska vara ämnade för Navigon och lagt filerna i mappen POI.
Men jag får inte upp dom i listan över POI:s
Jag har startat om navigatorn men samma resultat.
Tacksam för lite tips och råd.
 
F

F.d. 25017

Guest
Sv: POI:s i Navigon 2110 max

Hej! Jag har en äldre Navigon och jag var tvungen att köpa ett program som heter POI-Warner för att kunna lägga till egna intressepunkter. Tror att det gäller alla Navigon än så länge.
Tommy L
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: POI:s i Navigon 2110 max

Enligt vanligtvis välunderättade källor, så kommer en uppgradering av programvaran till Navigon till hösten. Då ska det bli lättare att lägga in egna POI
/Esbjörn
 

Chriper

HBK Intresserad
Inlägg
31
Kommun
Sunne
Sv: POI:s i Navigon 2110 max

Har forskat lite ytterligare och tydligen är det att man för Navigon och de flesta övriga också föresten behöver programvaran POI warner för att lägga in egna POI:s.
Uppdateringen av programvaran kommer under senare delen av året.
Vilka förändringar det blir kunde man på suporten inte svara på. Så det blir väl till att inhandla POI Warner. Inte så dyr som tur är, ca. 300 kronor.
I övrigt måste jag säga ett Navigon 2210 max är en väldigt lättanvänd GPS.
 
Toppen