Hej
Jag har precis bytt från en Garmin 770 till en Garmin Camper 795. Har nu lagt in Hbk:s POI. Jag får dock inte upp några ikoner för dessa och inte heller för övriga Poi som jag lagt in. Detta fungerade utmärkt på 770, vilket var bra då man passerade en t.ex ställplats så såg man direkt ikonen på kartan. Någon som vet varför det inte fungerar på Camper 795
Hejsan, du är inte ensam, vi skrev mycket om det här förra året och lite i början på det här.
Garmin ändrade på en hel del som man inte förstog sig på, bl.a. så bangade många äldre GPS'er som funkat bra i åratal ur när man uppgraderade kartorna.
Jag och flera andra höll på massor med en ny Garmin och kom fram till att det finns olika sätt att ev. få syn på platserna utmed vägen, och jag fick en skaplig funktion på det i början på året, men vid en mindre uppgradering av själva GPS'en så bangade allt ur igen och Egna POI var försvunna ur minnet. Jag tillbringade en halv dag på en ställplats med att få igång eländet igen, men kom inte lika långt som första gången tyvärr.
Det finns flera trådar fram till kanske 1,5 år tillbaka om det här vid sökning.
Men en sak som man måste göra för att få dem att ev. dyka upp är att inte bara ha dem på minneskortet som gick bra förr, utan de måste in i Garmin's minne för att ha en chans att dyka upp vartefter vägen.
Lite svårt att förklara helt, men man kan ex. välja tre olika saker som skall komma upp utefter vägen framåt, typ Bensinmackar, Fartkameror och även Egna POI, eller restauranger, affärer m.m.
Trycker man på bensinmackar eller fartkameror så får man upp en lista på de närmaste utmed vägen och de dyker upp så fint vartefter. Trycker man på Egna POI så kommer det upp" Hittar inget". Så något går fel helt enkelt.
Bäst fungerar detta också om man har satt ett mål så GPS'en har räknat ut vägen i förväg, och då alltså vet i förväg vilken väg och korsning man kommer att åka, för då kommer det upp info om hur långt det är till nästa fartkamera eller bensinmack, men för Egna POI ser man bara en rund ring med ett tvärstreck typ Pförbudsutseende.
Får ev. återkomma måste iväg hemifrån nu, men du har inte gjort något fel utan det är något som ändrats i nyare GPS'er troligen och som gör att det strular.
M.v.h. JANKRO.