Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om man vill slippa att konvertera filer varje gång de uppdateras finns som tur är POIViewer som installerar ställplatsfiler med ett klick på länken.
Den funkar med de bästa navigeringsapparna.
Det lär finnas en motsvarighet till Android, Locus Map?
Den fanns inte när jag använde Android så jag har inte testat.
Sedan är ju nackdelen med POIViewer/Locus Map att de inte visar ställplatserna i Sygic utan bara i det programmet. En del vill säkert ha kvar ställplatserna i själva kart-programmet man använder då man kör, speciellt Sygic som automatiskt visar de 4 nästkommande POIerna på skärmen hela tiden.
Då kan man t.ex. kolla in ställplatser man kör förbi, eller varför inte ibland välja den som kom lite tidigare om den såg bra ut......
/Mats
OT:
Om nu ditt intresse var att informera, hade det då varit så svårt att skriva "POIViewer för iOS och Locus Map för Android....", redan i första inlägget? Men i många av dina inlägg känns det mer som du vill "påtvinga" alla andra dina egna (enligt mitt tycke extremt) subjektiva bedömningar om vad som är bra/bäst. Och det tycker jag är väldigt synd, för det är samtidigt inte särskilt svårt att märka att du är mycket kunnig inom olika områden.
Tillbaka till tråden: Sedan är ju nackdelen med POIViewer/Locus Map att de inte visar ställplatserna i Sygic utan bara i det programmet. En del vill säkert ha kvar ställplatserna i själva kart-programmet man använder då man kör, speciellt Sygic som automatiskt visar de 4 nästkommande POIerna på skärmen hela tiden.
Då kan man t.ex. kolla in ställplatser man kör förbi, eller varför inte ibland välja den som kom lite tidigare om den såg bra ut......
/Mats
Menar du att du fick det att fungera Roland? (för sverige)
Det är ju ett steg i rätt riktning.
Själv råkade jag köpa appen i går som kan konvertera fram rupi-filer, jag missade att det fanns en gratis...
Allt verkade fungera som det skulle och så även exporten till sygic, men efter det körde jag fast. Jag fipplade och knappade en del men jag har ännu inte hittat några platser i Sygic.
Det kan iofs bero på att jag inte känner mig så hemma i sygics menyer, eller så knappade jag bort mig någonstans på vägen.
mvh jocke