• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

POI från Outlook till Navigon

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Har någon använt Navigon Fresh-programmet för att lägga in adresser från Microsoft Outlook till senare typer av Navigon (7310).
Jag har följande frågor:
Lägger sig adresserna på det extra minneskortet? Man får en varning att all tidigare information på minneskortet försvinner, därför har jag inte vågat fortsätta. Det finns inget på minneskortet men jag vill ju inte att allt försvinner på det inbyggda kortet.
Går det endast att använda gatuadresser eller kan man även ange koordinater, och i så fall hur?
Jag har försökt kontakta Navigon support men de ringer inte tillbaka.
Att Navigon skall ha så förbaskat krångligt systen för att lägga in egna POIs är skam på en annars bra, exakt och välfungerande navigator.
:confused:

F

F.d. 25168

Guest
Sv: POI från Outlook till Navigon

Har någon använt Navigon Fresh-programmet för att lägga in adresser från Microsoft Outlook till senare typer av Navigon (7310).
Jag har följande frågor:
Lägger sig adresserna på det extra minneskortet? Man får en varning att all tidigare information på minneskortet försvinner, därför har jag inte vågat fortsätta. Det finns inget på minneskortet men jag vill ju inte att allt försvinner på det inbyggda kortet.
Går det endast att använda gatuadresser eller kan man även ange koordinater, och i så fall hur?
Jag har försökt kontakta Navigon support men de ringer inte tillbaka.
Att Navigon skall ha så förbaskat krångligt systen för att lägga in egna POIs är skam på en annars bra, exakt och välfungerande navigator.
:confused:

Om jag har forstået andre Navigon brugere ret, kan du lave en CSV fil med dom poi du önsker, och kopiere den direkte over til din navigon. Tilslut navigatoren och drag och slip den CSV fil du önsker ind i navigon - map, så skulle dine poi väre i navigatoren, uten at andre er slettet.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Hej
Nej, i Navigon 7310 ligger allt i något programspråk, inte som CSV-filer.
Jag vet att nyare navigatorer kan snvända dessa filer.
För att kunna lägga in filerna krävs POI-warner, men jag vill inte ha en massa icke originalprogram som kan ställa till det.
Men tack iallafall.
//W

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Det var ett tag sedan jag lade över mina Outlookadresser. Men det är inte i Navigon Fresh utan i ett annat program som finns på CD:n eller kan laddas från hemsidan. Tror att det heter NavigonLink eller liknade.

I det programmet finns ett program för Outlook-integration som ser ut som en utforskare, och där du sedan flyttar de adresser du vill in till ett förbestämt ställe i filstrukturen på minneskortet - inget du behöver fundera på.

Adresserna lagras som adresser, inte som koordinater. För att välja en sådan adress gör man istället efter att ha valt nytt mål att amn klickar på alternativ och där kan man välja adresser från Outlook.

Det raderar inte någonting övrigt på kortet.

/Bertil

Toppen