• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POI fil med Preem mackar

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Jag har förgäves sökt efter en poi fil med Preems mackar. Jag har ÅFA kort och vill gärna ha en uppdaterad fil som går att lita på. Jag har en som jag hittade på Koordinater.se men den är inte korrekt. Har någon ett tips var en uppdaterad fil finns är jag tacksam.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
På min Garmin GPS söker jag på bensinstationer och anger söktexten Preem och får då en lista med stationer med stigande avstånd från där jag är. Om jag vill söka på en specifik ort ändrar jag till ett annat samhälle och får då stationerna i stigande avstånd från den angivna orten.
På mobilen har jag installerat Såifa:s app där jag kan få upp en karta med stationer.
Eftersom att jag kan söka stationer på flera sätt upplever jag inta att jag har något behov av en datafil med POI för Preem.

Jan-Olov
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Visst den vägen kan man hitta en Preem. Det jag saknar är att som när jag i fredags körde genom Västerås kunna se Preem ikonen någonstans längs vägen och kunna svänga in och tanka. I fredags såg jag ikonen svängde av och fann att stationen inte fanns på platsen. Min fil från koordinater.se var inte uppdaterad. På Preems hemsida finns alla stationer på en karta men det verkar inte som det här att hämta listan.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag har appen PREEM i min Iphone. Det visar sig att den inte är uppdaterad. Har via mail vid ett par tillfällen försökt få dem att uppdatera även appen. Det finns fortfarande en bensinmack kvar på Målgatan i Örebro som revs i mars 2019. En mack i närheten av Gustavsviksbadet som endast är för gasfordon. Visserligen fungerar Preem-kortet men det står ingen Preem-skylt och de har bara gas. Däremot har de lagt till en ny mack vid Baronbackarna i Örebro nära motorvägen. Det verkar vara viktigt att lägga till men inte ta bort.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Lustigt att de uppdaterat den nya macken i Örebro som öppnade för några veckor sedan men inte tagit bort de som rivits fast det gått ett halvår för den sista och ändå längre för den första som revs.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Hej! Provade den och skrev Preem i första rutan och Örebro i andra och Preem i sista och tryckte på "SÖK". Då dök det upp ICA-butiker över hela Sverige upp. Provade med diesel i första och fick fram massor med lekplatser. Hmmmmmmmmmm.
Angående koordinater.se så logga in, sök på:
kategorier
resor transport
bensinstationer
Preem
Därefter kan man ladda hem (skicka till) i lite olika format.
Men som sagt den är inte uppdaterad och Preem tycks inte vilja dela med sig av sin fil "hitta station".
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Som vanligt i trådar är det lite både och. Dels Preem Privat där det hävdats att man i Örebro inte tagit bort vissa nedlagda stationer. Dels hemsidan koordinater.se där uppdateringsläget är ännu sämre. Hur uppdaterad Preems hemsida med funktionen "hitta station" är har jag ingen aning om förhoppningsvis bättre.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Den jag skrev om heter PREEM Såifa i Iphone i inlägg 4. De har fortfarande inte i dag tagit bort de rivna mackarna. Kollade även den som heter PREEM och den som heter PREEM företag. Alla är fel just i Örebro iaf men den nya macken finns med i dessa 3 appar.
 
Toppen