• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plocka svamp med TomTom ??

F

F.d. 2621

Guest
Finns det något sätt att använda gps-en för att hitta vägen tillbaka till utgångspunkten för svamputflykten, t ex vid vägkanten ute i skogen?

Med en tidigare Garmin i båten var det en enkel sak att gå tillbaka "i samma spår", men jag har inte kunnat klura ut hur man gör med denna TomTom 720.
 
F

F.d. 9673

Guest
Sv: Plocka svamp med TomTom ??

På sidan 33 i bruksanvisningen finns denna anvisning:
(Jag kan inte lägga in bilden på den aktuella ikonen, men det är en blå pil/svart cirkel...)
"Min plats"
Tryck på den här knappen om du vill lägga till din nuvarande position som
en favorit.
Om du exempelvis stannar på en plats som verkar intressant, kan du trycka
på den här knappen för att skapa favoriten medan du befinner dig på
platsen.


Gör så, det borde funka... och lycka till med plockandet. Du får gärna mejla över de aktuella koordinaterna;)
Thomas
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Plocka svamp med TomTom ??

I min lite äldre version står det "GPS-position".
Alltså, tryck på lägg till favorit och bläddra fram sidan med GPS-position och tryck på den.
Namnge platsen och det är klart.
 
F

F.d. 9232

Guest
Sv: Plocka svamp med TomTom ??

Är det möjligen någon som har en bmp-fil, en liten bild på en snygg svamp att lägga in i GPS'en? Gillar idén med att markera sina svampställen :rolleyes:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Plocka svamp med TomTom ??

Använd Google och sök på "svamp.jpg" eller "svamp.gif" så hittar du säkert många.
För att använda den som ikon i TT så måste den förminskas till 19x19 pixlar och omvandlas till bmp. Nästan bättre att rita en själv i en garfisk editor.
Jag kan testa att göra en flugsvamp.
 
Toppen