• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

PLH + C100 PURE LEAD CARBON

• Startad av Startad av F.d. 940
  • Startdatum Startdatum
Kan du berätta om hur mycket det kostade och om det var några problem att får battariet fraktat till Sverige?
Beställde du hos firman i länken?

Jag fick hjälp av en klubbmedlem som var en bra förhandlare,vi köpte 3st batterier.
Jag köpte 1batteri och det kostade mig med frakt 3600:-.
Köptes från stället jag länkade till.
Arne.

Frågade på deras hemsida om fraktkostnad vid beställning av ett batteri, ungefär 95£. Själva batteriet utan rabatter ca 300£.

Är du nöjd med hur batteriet fungerat?

Ja jag är nöjd, men det är svårt att säga efter ca 7månader då jag inte är någon stor förbrukare på el.
Jag har aldrig varit under 75% någon gång.
Jag tror nog att Emerson som köpte samtidigt med mig kanske har lite mer erfarenhet av batteriet då han använder inverter.
Arne.

Ja jag är nöjd, men det är svårt att säga efter ca 7månader då jag inte är någon stor förbrukare på el.
Jag har aldrig varit under 75% någon gång.
Jag tror nog att Emerson som köpte samtidigt med mig kanske har lite mer erfarenhet av batteriet då han använder inverter.
Arne.
Vilken inställning på laddaren använder du?

Ett bly kol batteri är väl ett AGM batteri
Vettexduken mellan blyplattorna är utbytta mot en carbonduk

Kul att du är nöjd Arne, utan att testat dem ordentligt.
Märker du om spänningen sjunker lika mycket på dessa vid belastning?

Jag behöver 2 st. Ska bara kontrollmäta idag så de verkligen får plats. Mina nuvarande är 330mm långa och dessa är 341mm. Bredd och höjd är ok.

Mastervolt rekommenderar och säljer PLH +C100, (7000kr i Sverige). Du kan se en beskrivning på deras hemsida, www.mvs.se. Välj nyheter.
Har Mastervolt system i Concorden och håller mig till dessa.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen