• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plats till koordinat i Android

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025
Jag har en Samsung Note telefon. Finns det någon kartapp där jag kan koordinatbestämma viss plats t.ex. bostaden?
Har prövat Google Earth, Michelin Navigation och något som kallas Maps. Inte i någon av dessa kan jag få fram koordinaterna på den plats jag söker.

Senast ändrad:

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Plats till koordinat i Android

Jag använder "MapFaktor Navigator Free" med "Open street map". På skärmen har man hela tiden aktuell position.

F

F.d. 55451

Guest

Tak for tip Carnival
- men jeg kan ikke få den til at makke ret' og vise min position efter GPS - kun GPRS triangulerering.
Jeg er ikke så øvet og dygtig som dig Aage, på de her androider
Har du et tip :confused:

PS. jeg er nu glad for at have skiftet fra Nokia til androide telefoner og har prøvet appen på 2 (3) men uden særligt godt resultat.
Ind til videre bruger jeg AutoRoute alt. Navigator Free.
Det gøres af gammel vane i et snuptag.
Men man lærer så længe man lever :)

F

F.d. 25168

Guest

Hej Bredo
Bare tænd for gps'en i indstillinger eller i notifikationsbaren ;)
Screenshot_2013-10-15-17-20-06.jpg

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

Hej o. tack!

När jag har laddat ner den fria versionen så är det bara Finland o. Danmark som finns. Är det något jag gör fel?

F

F.d. 25168

Guest

Hej o. tack!

När jag har laddat ner den fria versionen så är det bara Finland o. Danmark som finns. Är det något jag gör fel?

Om det er MapFaktor Navigator Free du mener, skal du selv downloade de Open Streets maps du ønsker

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Et komplett kartverk for hele verden til Navigator Free er på mellom 15 og 20 GB (et par år siden jeg tok meg tid til summering og endte på 15GB) - de fleste land eller deler av land øker hele tiden i detaljer og volum i dette kartverket.

F

F.d. 55451

Guest

Hej :)
Kanske liten annat en som android - men fort Google relaterat app.
All denna leksak är en kreativitet och anpassning i gång.
När jag använder den bärbara datorn för 95% av mitt internet arbete, undersökte jag de nya Google Apps kan vara lite av samma.
Här hittade jag appen Instant GPS Coordinates https://chrome.google.com/webstore/search/instant gps coordinates?utm_source=chrome-ntp-icon
- En cool liten verktyg som sätter dess ikon på slutet av Google Chrome webbadress.
Du kan klicka på ikonen och det kommer att bli en Google-karta med:

Din ungefärliga nuvarande plats.
(Your approximate current location)
8230 Aabyhoej, Danmark
Latitud: 56 ° 9 '................................
Där du kann kopiera positionen och välj ett annat kart, etc.

Det verkar så att vara ett alternativ gratis GP(R)S-tillgänglig med mobilt bredband, vilket jag nästan alltid använder.
Det bör testas i nästa körning.
Efter test jag vill skapa ny tråd.
:):)

PS Aage jeg prøvede at klikke på GPS iconet i appen - så flyttede positionen til det rigtige sted :)

Senast redigerad av en moderator:

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

Ja men de kartorna är inte gratis.
Förstår inte varför just Finland och Danmark är de som ingår i den version som är gratis?

F

F.d. 55451

Guest

På min lilla Samsung Galaxy Pocket, flyttade jag kort nål till någonstans i Skåne.
Klickade vägbeskriving och utvalda Google Maps och kartan visade vägen gennom Danmark och Sverige etc.
Så helt OK och bra.
:)

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

Nu fungerar det!

Tack för alla tips.
När jag tog del av Carnival o. BredoMobils tips samt ominstallerade så funkade det hela.

Toppen