• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plats för husbilstvätt

F

F.d. 52943

Guest
I Bromölla byggs det en tvättplats för husbilar på automattvätten mellan Husvagns-Expo och Bellas.
Ska gå att använda om ca 3 veckor. Så småningom kommer det en ramp oxå. Tills dess ta med trappstege.

F

F.d. 55680

Guest
Sv: Plats för husbilstvätt

Ja det undrar jag om det finns någon sådan tvätt i Jönköping , har haft min husbil på vinterförvaring och det var ett tjockt lager med damm på husbilen , så där kommer jag inte att ställa in den fler gånger , och nu undrar jag om det finns någon som vet om det finns någon tvätt i Jönköpings trakten med ramp så man kan tvätta taket utan att avvända stege ?

F

F.d. 52943

Guest

I Bromölla byggs det en tvättplats för husbilar på automattvätten mellan Husvagns-Expo och Bellas.
Ska gå att använda om ca 3 veckor. Så småningom kommer det en ramp oxå. Tills dess ta med trappstege.

Den har öppnat nu. Polettautomat. Max 5 ton på planen. (Maxhöjden 2,80 på bilden gäller under taket - ej husbilsplatsen)
N 56 03 52 E 14 29 25

Bilagor

• 2014-06-15 13.29.43.jpg
    2014-06-15 13.29.43.jpg
    1,4 MB · Visningar: 32
Senast redigerad av en moderator:

traveller

HBK Medlem
Kommun
Frankrike
HBK-Nr
1352
Medlemskap
2025

Mekonomen har öppnat en suveränt bra gördetsjälvtvätt på Rosenlund i Jönköping. Kör förbi Eco-hallen och BurgerKing så hittar du den. Fyra öppna bås där man utan problem kan köra in husbilen.

CoPAS

HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
11100
Medlemskap
2025

IMG_0787.JPGVill du inte tvätta husbilen själv?
Bilvårdspeciallisten i Lindome, Mölndal handtvättar husbilen inklusive taket till en pris av 550:- kronor. Det är vad jag betalade i dag.

Sorry, men bilden ligger på sidan.

tomhoff

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2025

Det finns bra tvättanläggningar för "gör det själv"-bruk i många städer, men jag har ännu inte sett någon där det finns en ramp att gå upp på så man kommer åt taket. Jag påtalade det för innehavaren av en sådan anläggning i Skövde. Han tyckte det var en bra idé, men ännu (1 år senare) har ingen ramp kommit upp. Takhöjden är annars närmare 4 meter så utrymme finns. Jag har vid flera tillfällen tvättat husbilen i Frankrike och då lätt kunnat finna tvättanläggningar med ramp.

Tomhoff

F

F.d. 52943

Guest

Fortfarande ingen ramp. Om jag minns rätt var det frågor om säkerhet och ansvar för ev. fallolyckor som försenade bryggan.

F

F.d. 53358

Guest

Det finns bra tvättanläggningar för "gör det själv"-bruk i många städer, men jag har ännu inte sett någon där det finns en ramp att gå upp på så man kommer åt taket. Jag påtalade det för innehavaren av en sådan anläggning i Skövde. Han tyckte det var en bra idé, men ännu (1 år senare) har ingen ramp kommit upp. Takhöjden är annars närmare 4 meter så utrymme finns. Jag har vid flera tillfällen tvättat husbilen i Frankrike och då lätt kunnat finna tvättanläggningar med ramp.

Tomhoff

Vi har en biltvätt i Uddevalla, Har diskuterat detta med ramp. Gallerdurksramp funkar inte utomhus, då det blir tjocka lager av is på vintern med halkrisk. Det ska finnas räcke och då blir det svårt att tvätta. Påkörningsrisken är väldigt stor, med stora kostnader för biltvätt och bilägare. Vi har valt att inte ha ramp.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

på Erikslund i Västerås mittemot Biltema finns tvätthallar, en är avsedd för större fordon med ramper på båda sidor, max. höjd 3,3m.

Bilagor

• 2015-09-09 14.23.12.jpg
    2015-09-09 14.23.12.jpg
    3,2 MB · Visningar: 13
  • 2015-09-09 14.23.34.jpg
    2015-09-09 14.23.34.jpg
    3,2 MB · Visningar: 8
  • 2015-09-09 14.24.42.jpg
    2015-09-09 14.24.42.jpg
    3,1 MB · Visningar: 6
  • 2015-09-09 14.24.52.jpg
    2015-09-09 14.24.52.jpg
    3 MB · Visningar: 9
M

mosses

Guest

Det vore perfekt med dessa ramper,vi tvättade i Wä vid Kristianstad.Där fanns inga. Tur att vi var 2 när taket tvättades,för där gick många poletter.Min man hängde i krokig arm i balkarna ibland,för att klara hela taket.

Toppen