• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Plastplugg under fönster

pelle_andersson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Umeå
HBK-Nr
36268
Medlemskap
2024
Hej. Någon som vet om man kan köpa dessa täckpluggar från annan en leverantör än Dethleffs. Fick pris på 261 kr st för dessa plastpluggar 22x12 mm, känns lite dyrt då jag behöver ett antal stycken. Mått på hål 10x5 mm, pluggmått utvändigt 22x12 mm. Sitter på en Dethleffs Globetrotter.
 

Bilagor

  • IMG_0262 2.jpg
    IMG_0262 2.jpg
    5,5 MB · Visningar: 111

zakke

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
7768
Medlemskap
2024
Hej. Någon som vet om man kan köpa dessa täckpluggar från annan en leverantör än Dethleffs. Fick pris på 261 kr st för dessa plastpluggar 22x12 mm, känns lite dyrt då jag behöver ett antal stycken. Mått på hål 10x5 mm, pluggmått utvändigt 22x12 mm. Sitter på en Dethleffs Globetrotter.
Aliexpress har hur många varianter som helst, hålet bör gå att borra pris ca 25:- för 20st.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej. Någon som vet om man kan köpa dessa täckpluggar från annan en leverantör än Dethleffs. Fick pris på 261 kr st för dessa plastpluggar 22x12 mm, känns lite dyrt då jag behöver ett antal stycken. Mått på hål 10x5 mm, pluggmått utvändigt 22x12 mm. Sitter på en Dethleffs Globetrotter.

Hejsan, det finns massor, men det gäller att hitta.... naturligtvis. Värst är nästan vilket ord man skall söka på men "Täckpluggar plast" brukar ge skapligt gensvar, och så är det ju storleken på det.
Här har du en sökning på Amazon som ger rätt mycket och även kan löpa vidare. Jag hittade pluggar till en HYMER som inte fanns längre enl. reservdelar.
Du borde få täckpluggar till hela bilen för priset av en,,, men så storleken som sagt:msn_wall:.
Lite för liten men ändå täckande "hatt", byte av alla pluggar och lite Sika eller lim kanske?

Amazon.

Google.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

pelle_andersson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Umeå
HBK-Nr
36268
Medlemskap
2024
Hur fick du fram det? Hittade ett finskt företag som sålde genom att kolla bilder, 17,5€. Försökte kolla lite på rutorna för att se tillverkaren, men hittar inget. Bara själva fönstren är märkta.
Fick fram originalnumret genom att kontakta återförsäljare för Dethleffs. Den finska Dethleffssidan har bättre reservdelsvisning än den svenska.
 
Toppen