• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Plastpanelen är i uruselt skick på min LMC från 2000.

Panel.jpg

Vet någon om det finns reservdelar? Jag har sökt på nätet men inte fått fram någonting. Kan inte kolla på tyska sidor, kan inte ett ord tyska. Finns det någon generalagent för LMC i Sverige?
Det finns ett LMC-nummer på baksidan av plastpanelen.

Anders
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Hej Anders, man ser inte hela plastlisten men den ser inte ut att vara special från husbilstillverkaren för då kan den ibland innehålla vred till gasolplattorna.
Den kan vara värt att kolla om den hör till kylskåpet original eller om en sådan kan duga.
Kylskåpen brukar ha ett nummer ofta står det --RM XXXX. Kolla nummret och ring till en servicefirma för Electrolux/Dometic så kan de nog skaffa en ny plastlist eller visa hur original ser ut.
Här har du en firma i Norrköping som nog skickar till dig om du inte hittar en på nära håll.

ELECTROLUX SERVICE, NORRKÖPING, MOA MARTINSONS G. 30

Ett liknande ditt skåp med original plastlist med vred, fast grå.
RM4281L.jpg

Lycka till. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Nä JANKRO, panelen är en LMC specifik del, den går hela vägen nedanför spisen och vasken. Hade tyvärr ingen bild där man ser hela.

Anders
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Aj då, det jag kan hjälpa dig med då, är nog bara länken till Henrikssons Husvagnar som säljer LMC, (Det är lite luddigt om dom t.o.m. är svenska grossister för LMC.)
Ring och hör om de kan hjälpa i alla fall.

Om Henrikssons Husvagnar AB

Lycka till. M.v.h. JANKRO.
 

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Tack JANKRO, jag provar med att höra efter med dom.

(Arne bakom ratten: Nä, jag behöver ingen skohylla, jag har vanligtvis bara två par skor. När jag tog bilden var vi sju stycken i husbilen).

Anders
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

I sådana här fall brukar jag ta en bit plexiglas Ca 3mm, den går lätt att böja med hjälp av en värmepistol. Hål borrar man försiktigt så att den inte spricker. Man mattar baksidan lite med vattenslip och målar med en sprayburk. Framsidan blir glansig och snygg. Vill man ha någon lampindikering så sätter man bara ett litet runt klistermärke som man tar bort strax efter att man målat innan färgen har torkat helt. Det blir en genoskinlig prick som man kan lägga en bit tunnt färgat plastfolie som lampan kan lysa igenom. Behöver man limma så går det utmärkt med vanligt Superlim. Hoppas att ni förstår.
 

Alf-Roar

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
5105
Medlemskap
2024
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Hej
Har ingen aning om plastlisten, men du ser ut att behöva ett skofack istället !?
 

Uppsalaanders

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
5556
Medlemskap
2024
Sv: Plastpanel mellan diskbänk och kylskåp

Ja Juan Norte, det var alternativ två som jag tänkte mig.
Men, det visade sig att Henrikssons Husvagnar i Enköping kunde beställa panelen.
Tack för det tipset Jankro!

Anders
 
Toppen