• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Karosseri Plastkåpor Adria

Elvin

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
40458
Medlemskap
2025
Hej ! Plastkåpan bak på Adria Coral 690 hur demonterar man den ? det är svårt att se konstruktionen. Någon som har erfarenhet av detta ? Mvh

1757429074061.png 1757429113078.png 1757429148191.png

Ja, det var nåt sånt jag misstänkte, att det är hörnvinkeln överst som måste bort.
Frågan är bara hur den är infästad..? Förmodligen både limmad och skruvad på något vis.
Samtidigt verkar hörnet bestå av två ihopsatta delar, men på vilket sätt?

Men jag är inte så modig, att jag törs ge mig på det det, utan att först veta...
Säkert några detaljer som ryker vid ett försök och att få tag i nya delar... är nog inte det lättaste.

Går positionsljuset sönder uppe i hörnet, så blir väl "någon" tvungen att ge sig på det iallafall... då måste hörnet bort.
Jag lyckades dock med stor försiktighet bända ut plasthörnet tillräckligt, för att tråckla ner tråden från backkameran.
Får nöja mig med det så längre...;)

IMG_2131.webp IMG_2132.webp IMG_8219.webp

Tillbaka
Toppen