• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plastförnyare > Polytrol

longframe200

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
8627
Medlemskap
2024
[FONT=&quot]Har provat det mesta inom plastförnyare, alt från olivolja till dyra kemikalier. Plasten har på så sin höjd varit fin 8-10 dagar.
Min bror tipsad om Polytrol, en månad nu och plasten ser fortfarande ut som ny. På brors bil ser plasten fortfarande ut som ny efter 12 månader.

Köpte min i Norge, men den kanske finns att köpa i Sverige också.

[/FONT]POLYTROL : Colour restorer - Plastic, Paint, GRP, Metal

F

F.d. 1742

Guest
Sv: Plastförnyare > Polytrol

Brukar använda cilikonspray från Biltema både till motorcykeln och husbilen, har funkat bra i flera år nu.
Christer

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Sv: Plastförnyare > Polytrol

Jag använder en produkt från Wurth.
Den heter Plastvård, art.nr.0893477.
Den fungerar på plast, gummidetaljer, däcksidor och jag har också använt den på uttorkade plastdekaler med hyggligt resultat.
Produkten är siliconfri.
Lätt att arbeta med.
Brukar använda den en gång om året på husbilen, om jag inte använder lite starkare tvättmedel, för då får man göra om reconden på plasten.
Rekomenderas.
Krister.

Toppen