• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyhet! Planerad forumuppgradering i februari

F

F.d. 4220

Guest
Om ungefär en månad så planerar vi att uppgradera forumet till en nyare version.
Orsaken är att vi vill hålla jämna steg med säkerhetsuppdateringar och annat.
Så för att kunna hålla hög säkerhet och ha support på klubbens hjärta, forumet, så behöver vi uppgradera.
Den nya versionen är av en ny generation, så det är en större uppdatering och vi behöver stänga ned forumet ett par timmar under tiden. Mer info om det när vi närmar oss.

Då det är en uppgradering av samma plattform som vi har idag, så är förändringarna inte lika stora utseendemässigt som förra gången.

Men några fördelar är
* Bättre mobilanpassning
* Tydligare menyer
* "Senaste Nytt" i menyn som ger snabb åtkomst till allt som hänt sedan sist.
* Modernare utseende
* Men ändå stor igenkänningsfaktor med dagens forum

Smakprov :
upload_2020-1-11_16-17-25.png

Men bland alla förbättringar så innebär det också att vi tappar en populär funktion, det att visa senaste inlägg först.
Vi vet att flera använder det och kommer att sakna det.
Men tyvärr är efterfrågan på den funktionen liten hos dem som utvecklar forumet, så det togs bort.
Istället finns flera länkar vid inläggen som gör att man hamnar på det ställe man vill. Så förhoppningsvis går det fort att vänja sig.
 
F

F.d. 4220

Guest
Absolut, dels i Senaste Nytt, men också på den knapp du faktiskt ser på bilden ovan.
"Olästa inlägg" finns där bredvid Skapa ny tråd.

Just funktionen för att visa nya inlägg är en av de saker som förbättrats.
 
F

F.d. 2692

Guest
Är en av dom lyckliga som har tillgång till att följa våra webbare i deras arbete med utveckligen av vårt forum. Vill bara härmed lyfta på hatten och visa min uppskattning på det jobb ni lägger ner för klubben. För den oinvigde är det svårt att uppfatta all tid ni har lagt ner för att vårt forum ska fungera och förbättras. Av det jag har sett hittills kommer det att bli strålande. Än en gång, tack alla som hjälper till, ni är guld värda.
 
F

F.d. 4220

Guest
Vi har satt ett preliminärdatum för uppdatering nu. Måndagen den 10 februari
Kl 8 på morgonen stänger vi ner forumet och öppnar igen när grunden är klar. Därefter öppnar vi övriga delar när dessa är genomgångna, så filer, bloggar mm kommer att ta lite längre tid.

Är du sådan att du dras till den mörka sidan?
Efter uppdateringen får du chansen till det även här... :) :msn_sunglasses:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen