• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pizza

F

F.d. 52994

Guest
Nu måste jag få ställa en fråga? Alla säger att om man är i Italien så skall man få den bästa Pizzan som finns, den kommer ju härifrån. Vi ligger på Flamingo Village och var till restaurangen och beställde Pizza, det vi fick var en bränd Pizza, jag klagade men kyparen sa att så här skall en italiensk Pizza vara. I morgon skall vi äta spagetti och är det likadant så ger jag inte mycket för Italiensk mat. Finns det nån som har synpunkter på hur det skall vara.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Pizza

Vår bästa italienska pizza fick vi serverad på en pizzeria vid Piazza Del Popolo, Casalecchio di Reno, i Bolognas sydvästra hörn. Värt en omväg - ta varianten med färsk sparris!


N 44 28 40 E 11 16 33
 

lasse58

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Växjö
HBK-Nr
497
Medlemskap
2024
Sv: Pizza

Haha!

I Växjö har vi 1 ÄKTA italiensk pizzeria(bland 45 falska) men ändå!!
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Pizza

Upp till bevis nu Lasse 58! Vilken är det, så att vi Hovmantorpsbor inte behöver leta förgäves!

mvh
Staffan:yes:
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Pizza

Nu måste jag få ställa en fråga? Alla säger att om man är i Italien så skall man få den bästa Pizzan som finns, den kommer ju härifrån. Vi ligger på Flamingo Village och var till restaurangen och beställde Pizza, det vi fick var en bränd Pizza, jag klagade men kyparen sa att så här skall en italiensk Pizza vara. I morgon skall vi äta spagetti och är det likadant så ger jag inte mycket för Italiensk mat. Finns det nån som har synpunkter på hur det skall vara.


Vi har gjort samma erfarenhet som ni, visserligen bara ätit pizza på ett ställe det var i Garda .....den liknade mest en skosula. Däremot åt Marie spagetti carbonara den var mycket god.
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Pizza

Hej Curtan



För några år sen bjöd jag ut en italiensk affärsbekant på en pizzeria i Hässleholm.
Efteråt gick han fram och berömde pizzabagaren och sa att det var den godaste Quatro Stagione han någonsin ätit. Italienaren var ca 60 år och hade förmodligen ätet en hel del pizzor i sitt liv.

Jag har rest en hel del i mitt jobb och har kommit fram till att det finns ett par länder i Europa som har helkass mat.
Allra sämst är England. Det godaste en engelsman kan stoppa i munnen är rent vitt kött från en kalkon. De fullkomligt älskar smaklös mat.
Norge kommer som god tvåa, för att inte tala om deras dumma pris-sättning. En vanlig pizza kostar 200.- en familje pizza 500;-, precis som om ingredienserna i en pizza skulle vara dyra.
Italien kommer trea, såvida de inte tillagar något med tryffel, för då har de respekt på vad de anrättar. ( Spaghetti med tryffel, mums.)

Faktum är att jag ännu inte stött på det berömda franska köket heller.
De restauranger jag ätit på har servitriserna varit otroligt arroganta, alla verkar de hata sina jobb, vilket drar ner helhetsintrycket med påföljd att det inte smakar gott.

Svaret på din fråga är nog så, enligt mina erfarenheter.
Vill man äta en riktigt dålig pizza så gör man det i Italien.

[FONT=&quot]T[/FONT]
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Pizza

I Vimmerby åt jag en pizza fär några år sedan stället var typ som en paviljong en stor rundel, vet ej vad det hette. Gatukökliknande.
Men den godaste pizza någonsin lövtunn o inte en massa bröd.
Och massvis med folk var det så det var nog populärt ställe./susanne
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Pizza

Hej Curtan, nu vet jag ej var den beskrivna campen ligger men kommer ni till Lido de Jesolo o kör ut på den långa udden som går rakt västerut mot Venedig, kan vi rek en Pizzaeria som gör stora jättegoda pizzor + god öl i 1 L ölsejdlar, de bästa vi åt en gång per vecka under de 15 år vi körde till Italien på husvagns semestrar. Pizzerian ligger ca 700 m väster om camping Silva (f ö en mkt trevlig liten familjecamping). Lycka till!
Lena & Jan
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Pizza

Hej

Norska pizzor från Peppe's är det bästa jag vet.
För mig är dom värda sitt pris. Och dom är betydligt större och tjockare än dom svenska/italienska.

:yes::yes::yes:

MvH
Karianne
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Pizza

Hej Lena & Jan. Jag skall lägga det där på minnet, vi är på väg mot Venedig. Vi var ut dagen efter och åt Fettuchino Bolognese, en mycket god maträtt som vi gärna provar en gång till. Pizza ska vi tydligen åka till Växjö och äta, vi får ta det på hemvägen.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Pizza

Jag har smakat många goda pizzor i Italien.
Därmed inte sagt att de smakar som svenskgjorda pizzor.

Bland de bästa jag smakat var på denna Camping Dei Fiori i Cavallino, norr om Venedig.
De eldade på bra i stenugnen och deras "Pizza Diavolo" var otroligt god.
Med starka Salami Piccante och rikligt med Mozzarella.

Trevlig camping dessutom, med jätte bubbelpool anläggning.

Camping dei fiori
 
Toppen