• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pioneer AVIC X1BT

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Jag har varit i Spanien sedan slutet på oktober, kom hem i fredags. Jag hoppas kunna lösa problemet när
jag kommer till min återförsäljare. Det skall gå enligt teknikerna i Belgien.
Under resan fick jag gå runt problemet genom att mata in kordinaterna i MS Autoroute. När jag hittat plasten
i den var det inte svårt att hitta den via kartan i navigatorn. Lite omständligt men det fungerade.
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Hej Henry!

Jag lurar på att skaffa en X1BT, går att köpa begagnade i Tyskland för 800 euro, nya för 1200 euro.

/Bosse
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Ebay är en guldgruva.
Lyckades komma över en X1BT till ett bra pris

/Bosse
 
A

ALF443

Guest
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Hej på er alla som har Pioneer AVIV X1B!

Nu har jag äntligen kommit mig för och kolla longitud/latitudfunktionen enligt Pioneers instruktioner.
Det fungerade alldeles utmärkt. med den skillnaden att man börjar med longitud istället för som är brukligt att börja med latitud. Man kan även ställa in så att longitud/latudud visas på kartbilden.
Adressökning fungerar som vanligt.
Det är verkligen underligt att Pioneer inte har med denna funktion från början med en egen menyknapp.

Tack Peter att du ordnade informationen fån Pioneer!!

Henry :spinny:
 
F

F.d. 1660

Guest
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Jag är själv inne på att köpa en Pioneer GPS, jag undrar bara en sak:
Finns campingar med under POI ? Just nu har jag en TomTom och den stora fördelen med den jämfört med Garmin är just att den har campingar inlagda.
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Jag har en modell som heter Pioneer AVIC-HD3BT. Den har en hårddisk med 6,3 miljoner POI i 26 länder. Här hittar man allt. Apotek, veterinärer, sevärdheter campingar, all typ av samhällsinformation. Alt, allt allt med telefonnummer, adress, mm. Otroligt värdefull information på en resa.
Dessutom är det lätt att hitta informationen!

AVIC-HD3BT Pioneer Navigation - GPS system - Satellite Navigation - GPS
 
A

ALF443

Guest
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Hej Catred!

Pioneer AVIC X1BT har också möjligheten att söka campingplatser i POI, samt att du kan lägga in dina egna campingplatser.

/Henry
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Jag har en modell som heter Pioneer AVIC-HD3BT. Den har en hårddisk med 6,3 miljoner POI i 26 länder. Här hittar man allt. Apotek, veterinärer, sevärdheter campingar, all typ av samhällsinformation. Alt, allt allt med telefonnummer, adress, mm. Otroligt värdefull information på en resa.
Dessutom är det lätt att hitta informationen!

AVIC-HD3BT Pioneer Navigation - GPS system - Satellite Navigation - GPS

men så är prislappen därefter :swoon:

Jag hitta en X1BT på eby för 6 lakan, den anlände idag, prima skick aldrig använd.
Skall bli ett nöje att koppla in den! :yes:
Har dessutom hittat en kamera till,ovanstående, även den på Ebay, 600 pix, som hittat om man jämför med Kama:s dryga 3500 :- för samma typ :twitcy:
 
Senast ändrad:

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Det finns tyvärr ingen importfunktion till Pioneer. Det blir till att knappa in
manuellt.
 

BengtCassman

HBK Medlem
Inlägg
230
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2098
Medlemskap
2024
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Jag har en modell som heter Pioneer AVIC-HD3BT. Den har en hårddisk med 6,3 miljoner POI i 26 länder. Här hittar man allt. Apotek, veterinärer, sevärdheter campingar, all typ av samhällsinformation. Alt, allt allt med telefonnummer, adress, mm. Otroligt värdefull information på en resa.
Dessutom är det lätt att hitta informationen!

AVIC-HD3BT Pioneer Navigation - GPS system - Satellite Navigation - GPS

Jag har möjlighet att köpa en AVIC-HD3II demoapparat till vettig peng i sammanhanget,
vad är skillnaden mot HD3BT?
Ska man slå till?
Bengt
 

RULLAN

FD HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3082
Medlemskap
2022
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Möjligen har alla fått veta vad de behöver men eftersom jag tidigare hade en sådan navigator och då tog reda på hur man skulle göra för att kunna söka på Lat Lon så kan jag här dela med mig. Hoppas att någon har glädje av det.







Att söka på Longitude Latitude i



våra

navigationssystem


AVIC-600T / AVIC-650VT / AVIC-900HVT / AVIC-99OHVT


1. Gå in i adressboken​
2. Tryck på ikonen till vänster om kartikonen på någon av adresserna.​
3. Välj “Information”​
4. Välj “Namnändring”​
[FONT=Arial, serif]5. [/FONT]Radera adressen eller namnet (adressen eller namnet kommer att bestå efter denna inmatning)​
6. Skriv SALESDBG ON​
7. Tryck med fingret längst upp till höger på displayen i tre till fem sekunder.​
8. Nu kommer du tillbaka till kartan och denna funktion är aktiverad.​
9. För att söka på Longitude Latitude, gå in i menyn och tryck med fingret längst upp till höger på displayen i tre till fem sekunder. Gå ner i menyn och välj “Lon Lat searching”.​






AVIC-X1


Samma tillvägagångssätt som punkt 1-8 ovan.​
9. Gå in i menyn​
10. Välj “inställningar”​
11. Tryck med fingret längst upp till höger på displayen i tre till fem sekunder.​
12. Nu kommer du tillbaka till kartan och denna funktion är aktiverad.​
13. För att söka på Longitude Latitude, gå in i menyn och tryck med fingret längst upp till höger på displayen i tre till fem sekunder. Gå ner i menyn och välj “Lon Lat searching”.​
AVIC-X1R [FONT=Arial, serif]*[/FONT]​




Samma tillvägagångssätt som punkt 1-8 ovan.
9. Gå in i menyn
10. Välj “inställningar”
11. Tryck med fingret längst upp till höger på displayen i tre till fem sekunder. Man kommer in i service menyn.
12. För att söka på Longutide Latitude, Välj Easy Debug Set och sätt Lon Lat Disp Flag på on.
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Pioneer AVIC X1BT

Jag har möjlighet att köpa en AVIC-HD3II demoapparat till vettig peng i sammanhanget,
vad är skillnaden mot HD3BT?
Ska man slå till?
Bengt

Hej!
Här är specifikationer från Pioneers hemsida.

AVIC-HD3-II

AVIC-HD3BT


Jag vet inte på rak arm vad som är skillnad, men du kan ju "roa dig" med att läsa igenom och jämföra.
På hemsidan framgår ju inte priset för dom, men det har du kanske kläm på.

/Thomas
 
Toppen