• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Pilote 746 GJ 2018 läcker in regnvatten

Pocket

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
32061
Medlemskap
2024
Hej, upptäckte förra veckan att innertaket precis ovanför A-stolpen på höger sida var blött. Som tur var så var vi i bilen och upptäckte det direkt. Ringde min bodelsverkstad som var övertygad om att det är takfönstret (ej öppningsbart) som läcker. Vi fick tips om hur vi skulle tejpa som en temporär lösning. Tyvärr verkar det inte vara det. Jag är säker på att jag tejpat tätt.
Det blir inte jättemycket vatten, men in kommer det. Det blir bara blött på just den punkten.

Nån som har varit med om detta?
 

Bilagor

  • IMG-20230810-WA0000.jpg
    IMG-20230810-WA0000.jpg
    131,3 KB · Visningar: 135

Pocket

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
32061
Medlemskap
2024
Hej! Tack for tips, men de finns ingen sådan. Jag tejpade skarven mellan plåten på hyttaket och plastkåpan till bodelen på höger sida, och preliminärt ser det ut att ha stoppat läckan. Det regnade kraftigt under ca en timme igår utan läck. Jag återkommer med facit efter att verkstaden kollat på det.
 

Bilagor

  • 20230823_123649.jpg
    20230823_123649.jpg
    3,1 MB · Visningar: 73

Marcus 75

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Härryda
HBK-Nr
36611
Medlemskap
2024
Hej
Har exakt samma problem på min Laika.Gjorde också som du och tejpade för att försöka hitta läckan och täta
Har haft den på verkstad utan att få svar på vart det kommer ifrån.
Kämpar vidare

Marcus
 

Pocket

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
32061
Medlemskap
2024
Hej
Har exakt samma problem på min Laika.Gjorde också som du och tejpade för att försöka hitta läckan och täta
Har haft den på verkstad utan att få svar på vart det kommer ifrån.
Kämpar vidare

Marcus
Det verkar ha varit på sidan mellan hytt och bodel. Verkstaden tätade och det har inte läckt in sedan dess.
Hoppas du hittar källan till läckan!
 
Toppen