• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pilote 2020 bodels panel

petersandberg

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29657
Medlemskap
2024
Jag har problem med min pilot 746c bodels manöverpannel
Den visar fel batteri procent mm , även vatten procenten visar fel finns det någon uppdatering eller något som någon vet om eller har någon varit ute för detta
Det är 2020 model
Version :pilote _V08.08.00beta
Hoppas någon kan hjälpa mig pilote återförsäljare som jag varit kontakt med säger att dom inte vet
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Lämna in bilen på garantireparation. Låt dom lösa detta innan du lägger ner tid på det.
Blir det fel på ev uppgradering och ev mer fel uppstår så kan dom avslå garantin och du får stå
för alla kostnader. Lycka till. //Tony
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jag har problem med min pilot 746c bodels manöverpannel
Den visar fel batteri procent mm ..........
Hoppas någon kan hjälpa mig pilote återförsäljare som jag varit kontakt med säger att dom inte vet
-------------------------------
Hejsan, jag kom att tänka på ett problem som förekom med en del paneler förr, så frågan blir först.
På vilket sätt visas procenttalet fel på bobatteriet.... Kommer det aldrig upp över 80% eller är det något annat.
Detta har i.o.f. inget att göra med om inte ens vattnet visar rätt.
Jag utgår från att rätt storlek på bobatteriet i A/h är inskrivet i displayen.

Om en återförsäljare säger att de inte vet, så är det bara att ställa motfrågan.... "När kan jag förvänta mig att ni tagit reda på det då." Eftersom de är återförsäljare och skall veta eller har skyldighet ta reda på.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

petersandberg

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29657
Medlemskap
2024
-------------------------------
Hejsan, jag kom att tänka på ett problem som förekom med en del paneler förr, så frågan blir först.
På vilket sätt visas procenttalet fel på bobatteriet.... Kommer det aldrig upp över 80% eller är det något annat.
Detta har i.o.f. inget att göra med om inte ens vattnet visar rätt.
Jag utgår från att rätt storlek på bobatteriet i A/h är inskrivet i displayen.

Om en återförsäljare säger att de inte vet, så är det bara att ställa motfrågan.... "När kan jag förvänta mig att ni tagit reda på det då." Eftersom de är återförsäljare och skall veta eller har skyldighet ta reda på.

M.v.h. JANKRO.
Batteriets volt kan visa 11,9 volt men den visar forfarande 100 % och det är inte rätt och alla värdena är rätt inställda på displayen med amp och batteri sort mm
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Batteriets volt kan visa 11,9 volt men den visar forfarande 100 % och det är inte rätt och alla värdena är rätt inställda på displayen med amp och batteri sort mm
----------------------
Ahaa, då är det inte alls "felet" som kunde eller kan dyka upp på en del andra äldre displayer som jag tänkte på. Det handlar om att procenttalet inte kommer högre än 80% med rätt inskrivna batterivärden, och hur man då kan bli tvungen att ljuga för panelen för att få 100% om det är det man vill se.

Låt inte återförsäljaren slippa undan med något så dumt som att de inte vet, tyvärr verkar det rätt vanligt med undanflykter för att slippa undan, varför kan man bara spekulera i :rolleyes:.
Fråga lite försynt vem de har tänkt sig skall fixa felet på en ny bil om inte de klarar av garantiärenden.

Om du är ända nere på 11.9V och du har ett vanligt batteri så bör man kolla om ev. varning för låg batterinivå inte heller ligger på rätt nivå, även om det inte är så jättefarligt om det är under tillfällig belastning av batteriet.
Som ingbe skriver så verkar det underligt att displayen visar att det är en betaversion av programvaran.

M.v.h. JANKRO.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.390
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Batteriets volt kan visa 11,9 volt men den visar forfarande 100 % och det är inte rätt och alla värdena är rätt inställda på displayen med amp och batteri sort mm
Har du kollat med en multimeter direkt på batteriet. Bara för att jämföra med panelen.
Sen tycker jag att Ingvars synpunkt är bra. Om det är en beta-version kan problemet vara där. Det är inte omöjligt att det finns buggar i b-versionen. Den verkar inte kunna läsa av ditt batteri. En uppdatering kan nog behövas.

Vad jag förstår var bilen ny när du köpte den. Det är det upp till återförsäljaren att fixa felet. Det är inte kul när man inte får respons. Man tröttnar till slut.
Men stå på dig.

En fråga: Går det även att se start batteriet i panelen. Om den funktionen finns.
Isåfall kanske du ser fel batteri.
 
Toppen