• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pension!

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Pension!

Grattis,
Jag tror inte att du kommer att ångra dig. Om du skulle drabbas av en obetvinglig arbetslust i vinter, så sätt dig i husbilen och dröm om sommarens äventyr.
 

Lotta o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
13588
Medlemskap
2024
Sv: Pension!

Det bästa är Lotta också satsat på pension 1,5 år tidigare.
Sen gäller det att ta vara på när möjligheterna till husbilsresa finns.
Själva hade vi husbils byte som hämmade en del av sensommaren.
Ville inte köra med bil som vi bytt borta. Snopet om något händer.
Vi var också på väg till Kivik då jag två dagar innan föll ifrån en stege vilket medförde att det bara var att sätta bilen i vinterförvaring.

2015 satsar vi på!:spinny:
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Pension!

hej ! grattis ! synd vi blir allt färre som ska försörja allt fler inte undra på landet går baklänges ? ta vara på tiden o njut ! skit i husbilen kostar bara pengar !
 
F

F.d. 25045

Guest
Sv: Pension!

Hur mycket pensionärer har att röra sig med beror nog på vad man arbetat med och hur man arbetat, det finns många företrädesvis kvinnor som bara har garantipension att leva på o då lever man nog inget lyxliv precis.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Pension!

Just det. Herr Knarrevik kanske inte vet att det är 10 000-tals pensionärer
som bara har Garantipension och den är "hela" 7030 kr/mån. för gifta och
7881 kr/mån. för ogift BRUTTO.
Visseligen har man då oftast rätt till bostadstillägg.
Det finns dom som har jobbat i hela sitt liv och inte har just mer än detta.
Inte så mycket att yvas över eller hur.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Pension!

hej ! grattis ! synd vi blir allt färre som ska försörja allt fler inte undra på landet går baklänges ? ta vara på tiden o njut ! skit i husbilen kostar bara pengar !

Vill inte hamna i en politisk debatt, så det är helt ok om web tar bort mitt inlägg, men faktum är att de som har arbete idag, har mer i plånboken efter skatt, än på väldigt många år.
Vi pensionärer har oxå lägre skatt, fast inte lika låg som de som arbetar har.

Sen är arbetslösheten vår tids gissel. Med global marknadsekonomi kommer nog varken vi, eller andra länder i vår omgivning, ner till de arbetslöshetsiffror som gällde före finanskrisen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Pension!

Just det. Herr Knarrevik kanske inte vet att det är 10 000-tals pensionärer
som bara har Garantipension och den är "hela" 7030 kr/mån. för gifta och
7881 kr/mån. för ogift BRUTTO.
Visseligen har man då oftast rätt till bostadstillägg.
Det finns dom som har jobbat i hela sitt liv och inte har just mer än detta.
Inte så mycket att yvas över eller hur.

Min käre Watson, här räknar vi på genomsnittet, inte de som har allra sämst pension. Genomsnittslön och genomsnittspension har aldrig tidigare varit så hög som idag! Mycket beroende på ringa eller ingen inflation.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.180
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Pension!

Hej Hasse & lycka till. Mycket bra beslut!
Sa till chefen i veckan att jag kastar in "handduken" till våren 2015 efter 46 års trogen tjänst med kommentar att jag orkar inte längre bry mig enbart om andra. Nu är det dags att se om mitt eget hus och "njuta" lite av återstående tid. Det får bära eller brista med ekonomin, vad har man för val?

ett kliv vidare.jpg
Källa: internet
 
Senast ändrad:

ingerbenny

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
11542
Medlemskap
2025
Sv: Pension!

Varför inte minska ungdomsarbetslösheten, genom att sänka pensionsåldern istället för att försöka höja den till 67 år, så att ungdomarna får jobb.
Då slipper staten betala en massa socialbidrag till ungdomarna, så kan dom flytta dessa pengar till pensionskontot i stället.
Dessa summor går säkert jämt ut.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Pension!

Än en gång ett inlägg som tangerar det politiska, som web gärna får radera om dom anser att det trampar över gränsen.

Problemet är att våra pensionssystem är byggda för en genomsnittlig livslängd om 80 år.
De pensionslöften som givits bygger på att vi gamlingar dör av runt 80.
Nu är det så att medellivslängden ökar hastigt, ligger nu ett par år över den gränsen, och ökar hastigt.
Livbolagen som ställt ut livsvariga pensionslöften börjar nu få kalla fötter. Dagens pensionsavsättningar kommer inte räcka långt när medellivslängden närmar sig 85 - något som bara verkar ligga ett decennium bort. Idag ska pensionen räcka i 15 år (65-80år). Om samma pengar helt plötsligt ska räcka i 20 år (+33%). så inser de flesta att det blir problem.

Man måste således antingen höja pensionsavsättningarna kraftigt (vilket kräver nya kollektivtal), eller höja pensionsåldern - pest eller kolera!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Pension!

Min käre Watson, här räknar vi på genomsnittet, inte de som har allra sämst pension. Genomsnittslön och genomsnittspension har aldrig tidigare varit så hög som idag! Mycket beroende på ringa eller ingen inflation.
Kan så vara men det är en dålig tröst för dom som är FATTIGPENSIONÄRER.
Och att det finns sådana är en skam för Sverige.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen