• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PC-marknaden i fritt fall

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Jag har två laptops så visst förstår jag flexibilitet.
Jag förstår bara inte riktigt varför man vill använda en till att jobba med när det finns burkar mer anpassade för ändamålet. Laptopen är jättebra i tex husbilen, men helt oduglig i studion. Men det ena utesluter ju som sagt inte det andra! ;)
 

Bilagor

  • Studio_hemma_110314.jpg
    Studio_hemma_110314.jpg
    104,2 KB · Visningar: 3

Birgitta & Uffe

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
367
Medlemskap
2026
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Min laptop håller på att ge upp. behöver tips på vilken man ska köpa? Används mest för surf och liknande så den behöver inte vara så avancerad.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Kann anbefale
Acer Aspire One Happy
1700,- danska.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Min laptop håller på att ge upp. behöver tips på vilken man ska köpa? Används mest för surf och liknande så den behöver inte vara så avancerad.

Jag använder för det mesta en iPad!

Funkar utmärkt som surfdator och är överlägsen som navigator.

Den går även att ringa gratis med via Viber eller Skype.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Vi valgte en ASUS 1215B Komplett.se - ASUS Eee PC 1215B 12,1" HD Silver - liten med HD oppløsning på skjermen 500GB disk og 4GB RAM, og brukbar batteritid. Finnes og i en strippet utgave med 250GB disk og 2GB RAM ca. 1000 kr billigere.

Klart at for de som driver med masse ekstrautstyr tdaglig ilkoblet til PC finner en stationär bedre. Ville aldri sette opp en laptop som styring i en grafisk produksjon.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: PC-marknaden i fritt fall

ipad är en bra produkt. Den blir ännu bättre när man kompletterar med externt tangentbord och lock. Skulle gärna vilja ha en riktig mus också bara
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Man måste erkänna att många datorkonfigurationer har sina förtjänster.
Trådlös 10 tumm pad's, smartphones, bärbara och stationära datorer - alla har sitt berättigande - haka i syfte att använda.

Talar vi om användning i en husbil vi definierar mer ämnet.

Personligen föredrar jag en omkonfigurerbar bärbar dator med en personligt foto -smartphone att hjälpa till - synkroniseret.

GPS specialiteter kan möjligen få plass i fickan.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: PC-marknaden i fritt fall

ipad är en bra produkt. Den blir ännu bättre när man kompletterar med externt tangentbord och lock. Skulle gärna vilja ha en riktig mus också bara

Jag skulle säga tvärtom, det bästa med iPad är pekskärmen. Tangentbord, mus, gps, modem, wlan m.m. är inbyggt, det är därför den har blivit en sådan succé.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: PC-marknaden i fritt fall

Utvecklare och företagare prata om datorer till 125, - danska med 16 GB minne.
Från den typ av enheter konfigurera tillverkarna så att individuella behov - beroende på vilken generella uppgifter för konsumenterna.
Det kommer fler färdiga konfigurationer i motsats till endast populära stationära och bärbara PC.
Elementen används redan i många av våra "datorer" är förmodligen de som är mest i fritt fall.

Software växer fortfarande, särskilt med den nya Android, iPhone, Nokia etc. applikationer och RQ-kod läsning.
Det är en snabbt föränderlig område med stora inversteringer och snabba avskrivningar.

Man kan inte investera i något slutligen eller ultimativt - nästa år eller månad, finns det en bättre produkt. :rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen