• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pc i husbilen

F

F.d. 16746

Guest
Hej

Jag heter Janne och är nybliven husbilsägare.

Jag skulle vilja bygga in en pc i bilen för att ha gps, Backkameror, Tv, Etc.

Vet någon var man kan köpa sådant någonstans ?

tacksam för svar..
MVH Janne
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Pc i husbilen

Hej Janne, välkommen. Importservice.nu har en del sådant. rekommenderat dock att betala med paynova då du inte behöver godkänna betalningen förens du fått sakerna och sett att allt är okay.

Själv har jag satsat på mer av ett multimedia center med bilstereo som hat 7 tums skärm samt kopplat backkamera till den. Stereon har även ingång för gps box så man kan få allt i ett.

TV vill jag ändå ha på ett annat ställe, skönt att ha "kör"sakerna på sin plats och film/tv på sin plats.
 

Lasse-125

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Sv: Pc i husbilen

:spinny:Hej JANNE!
Välkommen i HUsbilsklubben.se
Du kan prova AUTOSOUND på Gumsbacken där har jag fått mycket Hjälp med såna saker som Du frågar efter.Mvh Lasse:spinny:
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Pc i husbilen

Blir billigare och enklare om du skaffar ex. en Pioneer X1BT!

Då får du en multimedia maskin.

Jag fixa min via ebay.de för 6000 :- komplett, då var den ny. Backkameran hitta jag begagnad på Ebay.com i USA för 600 kronor.

Utöver detta så har jag kopplat den till TV:en för att kunna se filmer via DVD:en på pioneeren, ljudet från TV är kopplat till Pioneeren för att få bättre TV-ljud.

Den har blåtand som du kan använda till din mobil.

En extra tillsats ger möjlighet att koppla till externa USB-enheter typ extern Hårddisk, eller en tillsats för att köra en ipod.

Går att skapa många varianter av ihopkopplingar!

/Bosse
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Pc i husbilen

Hej Bosse, helt rätt samma funktioner som min spelare. Jag köpte min på tradera för 1900:- inte lika bra märke som er men den fungerar klockrent. Även blåtand för mobilen samt minneskort så man kan kolla bildspel från kamerans minneskort.

Min Tv hade redan dvd så jag behövde inte koppla ut kabel från spelaren. Men bra att ha om dvd'n i tv'n går sönder.

Köpte en ny backkamera för 595:- på bluepower sänkt från 1400:- även den fungerade utmärkt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Pc i husbilen

For det ekstreme cappuccinopc.com : slimpro sp631 pentium m processor rohs compliant - har selv en eldre utgave i min bil, super liten maskin. Den utgaven jag har er mest lik model 620, men 631 er bedre egnet i bil. Har sett samme produkt fra en tysk leverandør under betegnelsen carpc. En slik montert under et sete eller gjemt annet sted og en 10" skjerm montert foran og et trådløst tastatur, en har det hele.
 
Toppen