Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 15
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD 128
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Argos 532-2
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej
Jag undrar om någon har haft liknande problem:
1. Dörrarna var låsta
2. Jag satt på förarplatsen och öppnar förardörren samtidigt som min fru försöker öppna passagerar dörren utifrån
3. Låsen går upp men man hörde att motor eller om det är en solenoid hade problem i passagerare dörren
4. Efter detta går det ej stänga passagerar dörren, den vill inte låsa
Sökte lite på ett Fiat forum och tittade igen i manualen för ducato 244 och hittade en säkring F38 "ABI for door lock", ska kolla den, men det verkar inte finnas en för var sida såsom för de elektriska fönstren och det går fortfarande låsa förar dörren om en med vissa problem, så det kanske är långsökt, men jag ska kolla iallafall.
Alla tips är välkomna, har någon plockat isär dörr låset och dess styrning?
Med vänlig hälsning,
Anders
Chassiemodell: Ducato 15
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD 128
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Argos 532-2
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej
Jag undrar om någon har haft liknande problem:
1. Dörrarna var låsta
2. Jag satt på förarplatsen och öppnar förardörren samtidigt som min fru försöker öppna passagerar dörren utifrån
3. Låsen går upp men man hörde att motor eller om det är en solenoid hade problem i passagerare dörren
4. Efter detta går det ej stänga passagerar dörren, den vill inte låsa
Sökte lite på ett Fiat forum och tittade igen i manualen för ducato 244 och hittade en säkring F38 "ABI for door lock", ska kolla den, men det verkar inte finnas en för var sida såsom för de elektriska fönstren och det går fortfarande låsa förar dörren om en med vissa problem, så det kanske är långsökt, men jag ska kolla iallafall.
Alla tips är välkomna, har någon plockat isär dörr låset och dess styrning?
Med vänlig hälsning,
Anders