• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

passagerar dörr lås problem

ae.in.gbg

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 15
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,8 JTD 128
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Argos 532-2
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej
Jag undrar om någon har haft liknande problem:
1. Dörrarna var låsta
2. Jag satt på förarplatsen och öppnar förardörren samtidigt som min fru försöker öppna passagerar dörren utifrån
3. Låsen går upp men man hörde att motor eller om det är en solenoid hade problem i passagerare dörren
4. Efter detta går det ej stänga passagerar dörren, den vill inte låsa

Sökte lite på ett Fiat forum och tittade igen i manualen för ducato 244 och hittade en säkring F38 "ABI for door lock", ska kolla den, men det verkar inte finnas en för var sida såsom för de elektriska fönstren och det går fortfarande låsa förar dörren om en med vissa problem, så det kanske är långsökt, men jag ska kolla iallafall.

Alla tips är välkomna, har någon plockat isär dörr låset och dess styrning?
Med vänlig hälsning,
Anders

ae.in.gbg

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2025
Hej igen,

Nu funkar det, säkringen var hel, jag glömde prova med nyckeln i passagerar dörren, även nu kan det strula efter ett flertal gånger låser den bara sin egen dörr och ej båda, känns nästan som en mjukvaru-gräns.

Med vänlig hälsning,
Anders

Man lär sig hela tiden! Plus jag hittade service instruktioner med scheman och skisser på hur man tar isär, på http://www.fiatforum.com/downloads.php?do=cat&id=23
Man behöver registrera sig för att ladda ner.

Toppen