• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pass

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Nu kan Zimba följa med om vi skulle åka utanför Sveriges gränser han får sitt pass idag.Bra att ha./susanne
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Pass

Passa honom får man väl göra 1 maj helgen,då får han gå i koppel för det matas ju friskt i alla husbilar.En vädjan här:ge ej min hund ngn mat på träffen för då får jag leta ihjäl mig efter honom eftersom han går utan PASSNING.Han går ju alltid lös hemma./susanne
 
Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Pass

Det var en bra fråga ?Är det ngt mer ni vill veta.

Jag tror man ska ta nya sprutor vartannat år men det finns folk här på forumet so vet bättre. Jag ska fråga dom när jag hämtar passet idag.Jag kommer nog aldrig utnyttja det men det är bra att ha /susanne
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Pass

Hundpasset gäller hela hundens liv under förutsättning att rabiesvaccinet förnyas. Detta skall göras varje eller vartannat år beroende på typ av vaccin. Valpsjukevaccinering skrivs också in och görs varje år (tror jag, åtminstonne gör vi det).
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Pass

Hej!

Vår hund Wille som är fyra år har precis fyllt på med nytt vaccin för att uppehålla passet. Något rabiesvaccin behövde han inte denna gången.

Hälsningar

Marie
 

Bilagor

  • img006.jpg
    img006.jpg
    85,5 KB · Visningar: 6

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Pass

Har nu tagit fram passet jag fick idag.Rabies spruta ska ha ta om 3 år igen och då är det bara en .Annars som 1:a gångs vaccinering är det 2 ggr.Övriga vacciner är ungefär varannat år.Det är ju lyx hunden har pass men inte jag.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Pass

Vad skönt att det är fler i samma sits rätt knäppt igentligen. Man skulle ju ha pass själv även om man inte drar i väg till sådana länder som behöver det.Bra legitimation är det ju i alla fall.:swoon:
 
Toppen