• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringsljus på Fiat -07?

H

hianders

Guest
Är det fler än vi som inte har ett p-ljus som funkar på avsett sätt. På vårbil, en Adriatic Coral 660SL, måste startnyckeln stå i "MAR-läge" dvs. med "tändningen" på för att det skall bli något ljus i lyktorna.
Man måste ju kunna låsa och lämna bilen ljuset på!:confused: F.ö. har vi en besiktningsanmärkning på vår personbil som just gäller p-ljuset.

Hasse A
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Parkeringsljus på Fiat -07?

På min FIAT '05, sitter det en liten knapp invid startnyckeln. Denn knapp trycker jag in och vrider därefter nyckeln ett steg bakåt. I det läget släpper jag knappen och drar ur nyckeln. Vips så lyser parkeringsljusen. Hälsn/AndersW
 
H

hianders

Guest
Sv: Parkeringsljus på Fiat -07?

Tack Anders!

Den lilla spaken vid rattlåset var just en av frågorna jag skulle ha med mej till fiatverkstaden den 18 sept.
Men.......det går ju inte att ställa ljusomkopplaren i p-ljusläge utan den måste vridas till "körläge" för att det skall funka. Enl. instruktionsboken skall det räcka med att ställa omkopplaren i mellanläget.

Tänk vad HBK+Internet är fantastiska tillsammans.:wink:

Hälsn. Hasse A
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Parkeringsljus på Fiat -07?

AndersW. Den lilla månformade knappen invid startnyckeln har jag alltid undrat vad den kan ha för funktion. Nu vet jag. AndersW, du är ett ljus i mörkret.
Parkeringsljuset fungerar alltså även på årsmodell 2000.
Hälsningar från en upplyst farbror Claes.
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Parkeringsljus på Fiat -07?

Farbror Claes, det finns fler finurliga p-ljusinkopplingar. På min Opel Signum(!) kan man tända dem på endera sidan av bilen med hjälp av blinkersreglaget, en gammal tysk lösning. Imorgon hämtar jag hem ekipaget för att så smått påbörja förspelet till Moseldalen. Vi lovar/hotar att höra av oss på hemvägen. Hälsn/AndersW
 
Toppen