• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkering nära Scandinavium i Göteborg

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi ska till Scandinavium på konsert på onsdag och undrar om det finns en parkering som man kan stå över natten med vår husbil. Den är 5,90 lång och 1,99 bred och ryms i en vanlig parkeringsficka. Åsa sitter ju i rullstol så vi vill stå så nära som möjligt.
 
Senast ändrad:

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Du skulle ha handikapp kort så kunde du stå på en sån plats gjorde alltid Jappe tror du kan stå Heden bara o betala Sten Sturegatan jag brukar stå där med min annars är det Klippan som gäller går att åka spårvagn dom flesta är rullstolsburen
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Kanske går det att stå vid Valhallabadet, alldeles intill Scandinavium. Det är "en vanlig parkering".
Där står alltid många bilar, så ni får vara ute i god tid.

Plan "B" är kanske campingen "Lisebergsbyn" i Skatås. Det är en liten bit till spårvagnshållplatsen, men bara en kort tur till Korsvägen/Scandinavium
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Har man tur kan man hitta en parkeringsplats längs någon av tvärgatorna till Fabriksgatan på andra sidan Mölndalsån från Valhallabadet sett. Kanske inte så kul för övernattning men nu gällde det väl parkering?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Gångavstånd från Lisbergsbyn till spårvagnen kan funka. Har noll erfarenhet av rullstol men det är en jädrans backe mellan ställplatsen och till spårvagnen. Kan området då jag cyklar MTB där varje år och var där senast i våras.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Om kassan tillåter skulle jag nog ställa bilen på campingen eller ställplatsen och ta en taxi med tanke på rullstolen? Det är inte särskilt långt 3-4Km?
 
Toppen