• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkering i Göteborg

F

F.d. 713

Guest
Av en parkeringsvakt på Liseberg i Göteborg fick vi beskedet att enligt lokala trafikföreskrifter för Göteborg är det förbjudet att parkera husbilar på parkeringsplatser avsedda för personbilar inom Göteborg. Har inte kollat upp men skickar ändå ut varningen.
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Parkering i Göteborg

Vi stod parkerade fyra dygn på en parkering i centrala Göteborg i våras. Parkeringsvakterna kom varje dag och kollade att vi betalat (och att vi inte stod för långt utanför rutan), men hade inget annat att anmärka...?

Helena & Peter
www.freedomtravel.se
 
F

F.d. 25109

Guest
Sv: Parkering i Göteborg

Av en parkeringsvakt på Liseberg i Göteborg fick vi beskedet att enligt lokala trafikföreskrifter för Göteborg är det förbjudet att parkera husbilar på parkeringsplatser avsedda för personbilar inom Göteborg. Har inte kollat upp men skickar ändå ut varningen.

Husbilar är personbil typ 2 och kan parkera enligt gällande skyltning.

Har själv parkerat på sådan plats utanför "Feskekörka" utan problem.
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: Parkering i Göteborg

Fick parkeringsböter på parkeringen vid valhalla förra hösten. Ringde och talade om att min bil var regad som personbil. Hon kollade via transportstyrelsen att det stämde. Sedan tog dom bort böterna. Men surt la hon till att dom skall försöka stoppa parkering av husbilar. Ingen speciellt turistvänlig stad.
Jan
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Parkering i Göteborg

Själv uppväxt i Göteborg med många månadslöner till karusellverksamheten släpper jag av mina "nöjeslystna" utanför Liseberg för att senare plocka upp dom efter alla karrusellåk för att parkera i Fiskebäcks Småbåtshamn, lugnt och tryggt för bara 20:- i P-avgift.
(visst kan man ha synpunkter på toaletterna men för övrigt ett utmärkt alternativ med bad från klippor eller en liten sandstrand.)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Parkering i Göteborg

Står just nu vid Pustervik i centrala Göteborg tillsammans med flera andra husbilar. 2 kr i timmen mellan 18.00 och 08.00, därefter 6 kr i timmen. Lugnt och skönt, inte en enda HD med icke fungerande ljuddämpare.

Pustervik.jpg

Måste gå in och redigera lite här! Framåt natten utbröt ett helvetiskt oväsen i stan. Förvånade husbilister från utlandet kom ut ur bilarna och undrade vad det var. Det var ett kraftigt lågfrekvent buller som gick genom märg och ben och var oerhört störande.

Oljudet kom från centrum enligt förbipasserande som upplyste oss om att detta var "musik" som spelades på hög volym för att glädja stadsinnevånarna. Tydligen var Göteborgs stads kulturnämnd ansvarig för ljudterrorn. Jag flydde till lugnare trakter och fick en ostörd natt på Sahlgrenska dit jag har ett ärende idag.

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen