• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

parkering + handikapp

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2026
Någon som kan upplysa om hur parkeringsmöjligheterna är inne i städer runt norra Italien(vi kommer troligen inte åka längre söderut än Pescara). Gäller även handikappsplatser.

ha det.......................:music-icon:

Sv: parkering + handikapp

Många städer i Italien har infört "Zona traffico limitato" en slags miljöavgift
för att få åka in i staden.(kameraövervakning). När du kommit så långt ska du se att det är trångt, trångt, där. Parkering sker ofta i parkeringshus. Tänk på höjden.. Parkeringar "ute" markerade med blå linjer är betalparkering. Med vita linjer är gratis. Handikapp- parkering är gulmålad,tillståndet ska synas. Men kan ochså vara lastzon. kolla skylten.. Och ställen utan linjer är platser där det parkeras typiskt Italienskt (lite hur som helst:D:D) Det finns ofta större parkeringar utanför stadskärnan. Lägg in en parkeringsskiva i bilen, den kommer till användning.

Det finns massor av ställplatser utefter Adriakusten som också är lämpade för handikappade.Skaffa Promobils ställplatskatalog för norra Italien så klarar ni er bra.Jag köper mina ställplatsböcker i bokhandeln Tyskland,men ni kan beställa genom www.scw-webshop.de också
Anders.B
Denna sida är bättrehttp://www.promobil.de/heft/buecher-dvds/-neu-stellplatz-atlas-italien.288652.7.htm

Senast ändrad:

Lämnade Italien igår körde upp och ner till Sicilien på andra kusten. Det ät mycket trångt i städerna i Italien. Ibland helt omöjligt att hitta en parkeringsplats. Har även under körning fått fälla in backspeglarna ett 50-tal gånger. Lycka till!

Tillbaka
Toppen